Fotknöl
Nu har jag haft ont i yttre fotknölen och upp mot benet i en vecka. Det är svårt att gå och det kom från ingenstans. Reumatologen är osäker på reumatisk diagnos, men jag tar metotrexat och amgevita mot inflammationen. Är det bara att vänta ut? Eller ska jag ringa? Någon som varit med om liknande? Vad var orsaken till värken för er del i så fall?
Har samma och haft i ca 8-9 år. Ingen vill ta sig an detta men de gissar på atros eller någon form av ledskada.Tog 2 år innan jag ens fick magnet röntgen men det är vår kommun det. Det enda jag kan råda dig till är att kräva remiss för röntgen av båda slagen och ligga på. Jag har ofta värk,svullnad och har blivit extremt stel i den yttre leden. Själv tror jag det startade problemen när jag vrickade foten rejält sommaren innan problemen startade (började med värk och svullnad på hösten) men det vill läkaren inte ens erkänna.
#1 Jag tror inte att mina besvär beror på artros, det hör nog snarare ihop med min sjukdom. Jag får nog ringa och höra med reumatologen.
#2 Nej jag har inga problem med Atros så sett ,har ledgångs reumatism. Tycker du gör helt rätt i att börja med Reumatologen ialla fall.