Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettpsoriasisartit
Läst 543 ggr
Stadsråtta
2020-02-15 19:22
0

Rullstol

Hej. Jag är 45 år, har psoriasis artrit och har nu beställt en rullstol för att kunna ta mig runt lättare. När jag står och går för mycket så får jag ont i fötterna, höfterna och ländryggen. Värst är fötterna. Är ni i samma sits? Hur har omgivningen reagerat? Vi kan gå men tar rullstol ändå…

Vixxen
2020-02-16 02:35
3

Bra att börja träna och vänja sig vid att vara rullstolsburen. Övning ger färdighet! Det är jättebra att kunna sätta sig när orken tryter! Ingen annan behöver reagera alls. Du avgör vad som är bäst för dig och vad du behöver!

Eda
2020-02-23 08:51
0

Vad andra tycker tycker jag du skall strunta i, men det är nog bra om du också går. Min mamma blev 97 år och använde rullstol på äldre dar.  När vi var ute på promenad använde hon rullstolen som rollator och körde den framför sig, sen när hon blev trött satte hon sig i den och jag körde vidare med henne sittande i den. 
När min mamma blev riktigt gammal gick hon mycket långsamt vilket resulterade i att personalen alltid körde henne vid förflyttning vilket var synd för till sist kunde hon inte gå alls, inte ens från rullstol till färdtjänst.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.