Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettpsoriasisartit
Läst 2575 ggr
Nettan4
0

MR som undersökning

Nån här som har fått göra en MR av ex knävärk då inget annat har visat någon artrit? Funderar på att försöka få det då de inte kan säga vad min värk beror på.

birgitha
0

Har gjort MR på både skallen och ryggen. Skillnaden mot "vanlig" röntgen är att här kan man se om det finns inflammationer eller liknande. Tycker absolut att du ska be om en MR. Allt syns inte på prover.

Nettan4
0

Det är ju just det att det inte alltid syns på prover eller vanlig röntgen, syntes inget på ultraljud heller så funderar då på om det inte är nåt eller om man ska försöka få MR.

Bjallstal
0

Jag blev diagnostiserad med MR och gör nu MR varje år för att följa upp och se så att medicinerna verkligen stoppar nedbrytningen i mina leder

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Mona22
0

gjorde en mr för några dagar sen. har konstaterad artros och artrit sedan tidigare så de ville kolla hur mycket man är drabbad.

Nettan4
0

Blir lite besviken efter besöket på våc idag då läkaren inte vill röntga mig så mycket (inte över huvudtaget kändes det som)

[Shettisar]
1

#5 Stå på dig och försök få röntgen genom annan läkare.Har själv "bråkat" med min husläkare i 3 år om att få MR gjord.Han kom med alla möjliga lögner.Så till slut fick jag nu remiss skickad till MR utav min reumatolog .Har gått genom ortoped också utan resultat.Men vad du än gör så ge dig inte! Vi har alla rätt att få vård oavsett vart i landet vi bor.

Lill-Kisse
0

Ja, det går utmärkt att röntga knän med MR. En väninna fick äntligen svar på varför hon har värk i sitt ena knä.