Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettklotterplank
Läst 13845 ggr
MarHai
0

Skriva av sig-tråd

Såna trådar är bra att ha ibland, att få skriva vad man vill. Hur man mår, vad man har gjort idag, vad som helst. Glad

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MarHai
0

Idag har det varit en seg dag. Det har blåst en hel del, och det känns i kroppen. Trots 10 plus var jag tvungen att ha lång jacka, vantar och mössa.
Var ute några timmar och vårstädade i trädgården, sen när jag gick in så däckade jag i soffan, helt slut i kroppen. Nu knakar det fint och ömmar i knän och handleder. Det ska väl kännas att man har jobbat? Obestämd fast kanske inte på detta vis Flört

Och som om inte det är nog med ledvärken så har astman kommit igång nu. Tungt att andas och ont i halsen. Tar det aldrig slut?

Solbackens kaniner

Anna86
0

Solen skiner idag och jag skulle vilja ta en promenad. Men fötterna värker så det går inte, kan knappt stå på dom :(

Får sätta mig på balkongen en stund istället :)

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ojoj, idag tog jag en skogspromenad på 4 timmar. Det var underbart! Har bara lite ont i fötterna nu, men jag undrar hur stel jag kommer att vara i morgon? Nå, den dagen den sorgen Flört

Träffade på grannens nya valp också. helt underbar!

Solbackens kaniner

Branneli
0

Underbart….Jag njuter för fulla muggar !!Cool

Natten till måndagen sov jag en hel natt!! Gick ut med stavarna, samt tränade på nautilus…orkade detta utan att få tok-ont. Det fanns tom ork kvar…Efter frukost+ plocka ur diskmaskinen+hänga tvätt blev det vila.

Därefter var jag ute i min älskade trädgård under hela em. Påtade lite, samt provade att ta en kaffe…eller två i baden-baden….

Sov ytterligare en hel natt…..Stavgång före frukost.Ute i solskenet mesta delen av dagen. Tog ett par varv till tippen med diverse skrot, ihop med min sambo. Lagade kvällsmat på grillen. MUMS !!

Började onsdagen med stavar+ nautilus…Mycket vila denna regniga dag….så jag kommer att orka med 2 sociala dagar & jobbarhelgen.

Denna känsla har jag inte haft sen……före november 2008….

MarHai
0

Vad härligt det låter!Skrattande 

Idag har det varit blåsigt och allmänt tråkigt väder, vilket resulterar med seghet och huvudvärk. Satt ute och myste med alla kaninungar en stund :)

Solbackens kaniner

Rita-S
0

Ååå jag har sånn värk.. :( Det regnar! VIsst snön försvinner som dagg för solen, men det gör ooont!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MarHai
0

Ja, nu kräver jag solsken och 20 grader! *går och gör en soldans*

Solbackens kaniner

Branneli
0

Idag är det värk…..hoppar över stavgång…var en sväng på bolaget nyss. Ska snart ta ett varmt bad. Ska sedan packa för avfärd mot kompisen. Vi ska fira påsk ikväll, eftersom jag jobbar i helgen.

Nu lyser ju solen, undrar om det är varmt ute….Varmvatten åt kroppen var det!!

Ha det så gott allihopa Skrattande

MarHai
0

Idag har det varit en riktig segdag. Haft så ont i vänster höft och i hälar. Inte blivit mycket gjort, ut och fixa djuren, sen var jag inne i två timmar och kollade på film, sen ut igen.
Nu sitter jag och försöker plugga, men det går inte vidare bra. Har en massa inlämmningsuppgifter tills imorgon, och jag är inte halvklar…Obestämd

Solbackens kaniner

Anna86
0

Usch vad tråkigt med all värk! Här är ännu en Rynkar på näsan

Är ledig två dagar från jobbet nu men har ju både läkarbesök, träning och skola att vara på istället.

Vill ha hem mina kaniner och vill ha en hund.. nu känns allt det alltför långt bort Gråter Vill ha lite mer ork och mindre värk!

Branneli
0

Cool Denna dag har jag orkat med stavgång 50 minuter, efter att ha varit på vårdcentralen & lämnat blod (inför läkarbesök nästa vecka). Sen var det gott med frukost !!!!

Var även på nautilus under em !! Hoppas att kroppen mår väl imorgon också. Det känns himla skönt. Bara att njuta Skrattande !!

MarHai
0

Hoppas du känner dig bättre snart anna, du saknas i kaninvärlden! :) *styrkekram*

Gud vad hurtigt! Glad Låter som en härlig dag!

Idag känner jag att jag lika gärna kunde ha legat kvar i sängen. Gjorde inte speciellt mycket i skolan, och hade så ont i vänster höft och knä att jag inte orkade med något. Det var bara att sitta och se glad ut i 8 timmar innan man äntligen fick sluta och åka hem.
Jag måste ringa min läkare och få en tid för en ny undersökning, och så vill jag ha en ny medicin. Orkar inte att ha så här ont, kan inte gå.

Solbackens kaniner

Anna86
0

#12 Saknar kaninerna och att träffa alla kompisar! Hoppas på sommaren nu och att det blir bättre Cool Jag hänger ju med på forumen iaf Flört

Såna dagar är inte roliga Rynkar på näsan Hoppas du med mår bättre snart *kramar*

#11 Det lät som en riktigt bra dag Glad

MarHai
0

Det är kul att du fortfarande är aktiv på forumet :) Ska du till uppsala i helgen? funderar på att åka och fota på hopptävlingen Glad

Solbackens kaniner

Anna86
0

#14 Nepp. Men Varenne ska nånstans och tävla med Rickard. Kanske är det Uppsala, jag vet inte :P Jag ska försöka jobba lite istället :) Vet inte men flera av mina kaniner kanske är där? Man vet aldrig, dom tävlar ganska mycket dom små tokarna. Bra fodervärdar :D
Alltid kul med hoppbilder! Lite xtra kul med filmer ibland också :)

Dags att sova snart, sitter här och gäspar som bara den. Hoppas jag får lite sömn inatt. Brukar vara dåligt med det..

MarHai
0

Okej, synd. Men vi kanske träffas någon annanstans i år? :)

Solbackens kaniner

MarHai
0

Idag orkade jag inte upp till skolan, har inte kunnat sova något i natt då jag har haft så ont i höften. Det har "strålat" från höften ner till knät, och tillbaka. Det har inte blivit många steg idag Obestämd

Solbackens kaniner

Rita-S
0

jo ni, jag fick hala mig på ren vilja till jobbet, värken är olidlig i dag, det snöar!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MarHai
0

Idag skiner solen för fullt, men det blåser och är bara 5 +.
Men jag har varit ute hela dagen och röjt i stugan, hoppas verkligen vi kan få iordning den så snabbt som möjligt! För när den är klar så får jag skaffa hund. Skrattande

Solbackens kaniner

Anna86
0

Jodå Martina det är nog möjligt att vi ses under året :)

Massor med värk idag Gråter

MarHai
0

Idag så fortsatte jag att rensa i stugan, sprang ut i panik minst 10 gånger när jag upptäckte en spindel.Skäms

Solbackens kaniner

MarHai
0

Underbart väder, det var 26 grader igår, njöt för fulla muggar! Verkar bli lika härligt idag. Ska ut och måla i stallet, och pyssla med djuren. :)

Solbackens kaniner

Linn
0

Igår var en riktigt bra dag. Vet inte när jag senast hade så lite ont. Idag är värken inte så illa heller. Om bara den här förbannade förkyldningen kunde ge sig också!

Och det är så underbart att det börjar bli varmt nu! Äntligen kommer sommaren med mindre värk!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Branneli
0

Visst är det underbart att få känna av dessa "mindre värk" dagar !!

Bara njuuuuuta Tungan ute. Jag hade en sådan dag för 3 veckor sedan, kommer fortfarande ihåg känslan !!

MarHai
0

Ja, det är väldigt välkommet med sol och värme! Har tillbringat många timmar ute och njutit av solen.

Solbackens kaniner

Branneli
0

Mmmmm, visst är det gott med sol & värme !!!!Cool

Linn
0

Igår var det helt ljuvligt! idag har det varit nästan lika bra!

Linn

MarHai
0

Usch vilken trött dag! Svinkallt ute och mulet.
Släpade mig upp vid halv 6, började göra mig i ordning för skolan, men kände att jag verkligen inte pallar att åka iväg när jag mår så här… Gråter Om någon skulle säga en fel sak till mig så skulle jag antingen ge den personen en smäll på käften, eller börja störtgråta. Bäst att vara hemma för att undvika att såra folk…

Solbackens kaniner

MarHai
0

Idag har jag varit in till sjukgymnasten. Henne gillade jag, hon tyckte att jag borde skaffa hund Flört

Solbackens kaniner

Linn
0

Hund tycker jag låter som en lysande idé!

Linn

Linn
0

Fick två nästan smärtfria dagar! Helt underbart! Nu sitter jag här med svinont i fötter och ben och rygg och ska åka till Göteborg. Har jobbat idag och lyft en del, får väl skylla mig själv men hade inte kunnat göra det annorlunda.

Linn

Branneli
0

Nu kollar jag in här en stund. Har precis kommit hem från jobbet. Jag börjar 7.00 imorgonbitti Förvånad gäsp…. Ska softa en stund innan det är dags att krama kudden.

Dagen har ägnats åt stavgång, nautilus,tvätta & lapa sol i badenbaden…..mmmmm gott i solen.

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter !!

[Tassy]
0

Segt, valborgskvällen här. Sitter och filosoferar och har kommit fram till att jag inte haft ett rejält skov på flera månader (peppar peppar ta i trä!). Det känns jätteskönt, även om jag har daglig värk så är det inget mot skoven.

Jag har tagit mig i kragen och bantat bort ca 20 kg, och motionerar numera regelbundet. Detta inbillar jag mig har hjälpt massor på min värk. Känner mig glad och stolt över mina framsteg! Från stillasittande överviktig och rullstolsbunden till att vara normalviktig, aktiv och motionerar nästan varje dag trots att läkarna hade "dömt" mig att sitta i rullstol resten av livet.

Ett litet glädjerus, för ett år sedan kunde jag aldrig drömma om detta ens! Glad

Linn
0

Tassy, vad stark du är! Klart att det har hjälpt dig att du gått ner i vikt och motionerar! Du ska verkligen vara stolt över att du lyckats så bra! Skrattande

Linn

MarHai
0

Vad underbart! Grattis!

Solbackens kaniner

Anna86
0

Härligt Tassy! Bra kämpat Skrattande

Äntligen är värmen här! Vet inte om det är den eller "nya" medicinen jag tar som gör att jag mår bättre än på otroligt länge Cool

Har varit förkyld som tusan dom senaste två dagarna men det börjar lätta lite också. Ibland går ju allt åt rätt håll Skrattande

Jag och matteboken har tillbringat hela förmiddagen ute på balkongen, i solen och värmen. Så härligt Cool

Branneli
0

Underbart Tassy Cool……njuuuut av nuet & var stolt över dig själv !!

Linn
0

Ska iväg och jobba och känner hur stel jag är i hela ryggen, kan knappt böja mig. Och har så ont i nacken och knänan. Som tur är är det bara ungefär  4 timmars jobb idag.

Linn

MarHai
0

Idag har det regnat, underbart! Det har varit snustorrt i flera veckor, så det var välkommet! :)

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Idag så va jag på reumatologen på sahlgrenska o fick mig en spruta till i högeraxeln,kortision såklart! gillar inte dom spruterna det första dygnet då det gör så himla ont men sen så hjälper dom mig!! Annars idag så regnade det på morgonen men nu skiner solen ute..

det visa sig oxå att jag är 99% på väg att få mer problem  me nån mer reumatisk sjukdom… Men vet inget mer förrän alla prov o tester är granskade….

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

MarHai
0

Tråligt att höra :( Hoppas det visar sig vara fel.

Var också hos reumatologen idag, fick en ny medicin, plaquenil. Håll tummarna för att den kommer att fungera!

Ska tillbaka imorgon för att ta prover.

Solbackens kaniner

Branneli
0

Vet ni …………Imorgon är en ny dag , med nya möjligheter !!!!!!!!!!!

Flört

Linn
0

Det här jäkla regnet! Jag blir deprimerad av det! Vart tog denfina våren vägen med värme och så mycket mindre ont vägen?

Linn

vildarosen
0

Jaha dom ringde från reumatologen nu imorse o väckte mig,dom vill ta fler prover för det är visst nåt extra.. Jaja bara att åka upp o ta dom!!men det blir på onsdag då jag är ledig nästa gång från jobb o det är öppet!!

Mvh Rosen

MarHai
0

Ja och det är tur det Flört

Håller med, nu behövs sol och värme! Nu blåser det orkan och regnar.Rynkar på näsan

Hoppas provtagningen går bra! :) Jag ska också på extrabesök imorgon, ta prov på sköldkörteln(?) och göra ett syntest.

Solbackens kaniner

Branneli
0

Trots detta pissväder har det varit en bra dag !! Klarade stavgång 30 minuter imorse. Tvättat-vilat…. En sväng till soptippen. Bank-ärenden innan matinköp. Fixat lite i källaren & på ovanvåningen. Kvällsmat & nu slappa i soffan. Jo, planterat rosmarin & fransk dragon !! (mellan regnskurarna)

MarHai
0

Heja heja! Skrattande 
Min energinivå ligger på noll just nu. Har kollat på träningstipsen jag fick av sjukgymnasten, så jag har tränat knäna litegrann. Hade gärna varit ute och gjort övningarna i solskenet, men det är stor brist på solsken nuObestämd

Solbackens kaniner

vildarosen
0

#47 Hoppas allt gick bra!

idag är det en bra dag  då jag vakna utan den värsta värken i min axel,kortisionet börjar göra verkan så nu ska jag njuta av det o ta vara på varje dag o se om jag klarar dom tyngre övningarna hos sjukgympan!!!Skrattande

Mvh Rosen

Linn
0

Denna helgen ska vi ha brudshow på Liseberg. De som är med har gjort varsin brudbukett som vi visar upp så stora scen. Låter bli att tänka på att det gör ont och ska försöka le i alla fall.

Linn

SandraG
0

Har fått cortisonspruta i knät idag, obehagligt men skönt nu.

Anna86
0

Ont precis överallt just nu.. men jag vet vad det beror på! Allt skruvande och bärande av möbler idag. Köpt nytt till vardagsrummet Oskyldig Usch, kommer må riktigt dåligt imorrn.. men det blir så snyggt Skrattande

Linn
0

Huwaligen vad jag har ont i ryggen idag. Har fryst som en idiot hela helgen, vi har ju haft brudshow på liseberg vilket innebär enbart klänning på sceén 20 min varje timme. Hann knappt få upp värmen mellan varven. Min förkyldning kommer komma tillbaka i högre styrka men nu har jag verkligen inte tid att vara sjuk. På söndag kanske.

Linn

MarHai
0

Ska försöka gå hela veckan i skolan, trots knän som säger nej.
Det är bara 24 dagar kvar, sen tar jag studenten! Skrattande

Solbackens kaniner

Branneli
0

Tänk; -Imorgon är en ny dag med nya möjligheter !! Flört

MarHai
0

Ja det är underbart, en ny dag, nya möjligheter och chanser ! Skrattande

Solbackens kaniner

Branneli
0

Tänk så mycket roligt, som inte hänt ännu Cool

Linn
0

Försov mig i morse. Kom till skolan en timme försent och gick igen efter två timmar. Orkade helt enkelt inte med det. Blev säkerligen en och annan sur min. Vi hade ganska mycket att göra.

Linn

vildarosen
0

Har blivit förkyld me feber så nu blir det att ligga nerbäddad o vara hemma från jobbet.. jobbigt ju för då kommer värken bli värre när man inte orkar träna ju.. Jaja men det kommer gå det oxå, bara att tänka positvit!!!Glad

Mvh Rosen

ritblocket
0

Jag har hade barnreumatism i ungefär 10 år, från när jag var ca 3 tills jag var ca 13. (det har mest suttit i knäna men även foten) Under den tiden åkte jag ofta in till sjukhuset för att få kortisonsprutor i knät. Det upplevde jag som mycket smärtsamt och obehagligt. Jag fick dormicum, lustgas och blev sövd ett antal gånger. Detta har påverkat mig att jag tycker att det skulle bli obehagligt att bli full för jag har fått sånt kontrollbehov av mig själv. Iochmed att när jag fick lustgas och domicum hade jag inte kontroll av känslor och så samtidigt som något obehagligt hände.

Jag fick äta metotrexate, något som jag fortfarande idag blir illamående bara jag tänker på tabletterna.

Nu är jag frisk och det käns otroligt skönt. Även om jag kan känna av i lederna ibland efter att ha gått långt och sådär.

(förlåt om texten inte är så bra skriven men jag är rätt trött nu… :P)

Linn
0

Idag ska det egentligen vara en bra dag. Jag ska vara pigg och vi ska ha kul. Ska åka iväg med två lärare och en till elev från skolan idag till lidköping för bo på läckö hotell och i morgon delta i skol SM.

Men jag är inte det minsta pigg. Sovit ordentligt men skulle inte tro att jag är pigg för det. Och har så ont i ryggen! Och inte på det vanliga stället i ländryggen inte, nej, nu gör det ont i mitten på ryggen.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning, ska snart åka.

Linn

vildarosen
0

Idag har det varit en dag som varit full av värk o mitt humör har varit där efter,fräste åt mina nära o kära idag men bad om ursäkt.. Varför ska humöret bli surt när man har ont?? För det mesta så brukar jag inte visa hur jag mår men vissa gånger så orkar man inte vara glad o käck!!! Tur att mina nära vet va jag går i genom så dom inte tar illa vid sig… Jag har sagt att dom inte ska bry sig när jag fräser o morrar,bara låta mig vara i fred för då brukar det gå över o jag är återigen "folksnäll" som dom säger hihiSkäms

Jag har pratat me läkaren om detta o hon sa att jag kommer vänja mig vid detta.. Men jag har aldrig varit den som fräseer o morrar,jag gillar inte det men jag ska ta o prata me en kurator tänkte jag så jag kan få prata av mig…..

Mvh Rosen

MarHai
0

Jag är dödstrött efter en lång dag i skolan. Somnade på bussen hem, var nära att missa min hållplats.
Ont i hela kroppen, seg och slut. Sova i en vecka skulle vara fint Flört

Är lite orolig, har börjat fått en "ny" smärta. Den är stickande typ. Ungefär som när man har blivit slagen hårt, stickande smärta som kommer i omgångar. Har inte haft så förut, det är bara i benen och armarna. Obestämd

Skickar en stoor styrkekram till er alla! :)

Solbackens kaniner

vildarosen
0

En stor kram full me styrka till oxå,MarHai! O till er alla som har ont o kämper dagligen me det!!

ja idag så va jag på sjukan igen men inte för reumatisk utan för min diabetes…Men annrs så har denna dag varit seg me brandövning på jobbet,på en ledig dag!!! Värken är rätt måttlig idag o den klarar jag av…

Mvh Rosen

MarHai
0

Tack VildaRosen :) Den behövs just nu.

Jag har haft en urkass dag. Kämpade mig upp ur sängen imorse, gick sedan till garderoben för att hämta kläder. Kastar en blick ut igenom fönstret, ser då att min stora inhägnad där jag har 11 kaniner är tom! Slänger på mig kläder och springer ut. Möts av 3 kaniner, lyckas locka till mig en. Går ner med den till hagen och släpper in den igen. Ser då att en av stängselsektionerna är ojämn, det är ett mellanrum från marken där kaninerna har klämt sig igenom. Rättar till stängslet och går på kaninjakt. Lyckas låsa in 4 st i kaninboden, 6 st återstår! Mamma kommer ut och hjälper till, vi sätter ihop några kompostgaller och försöker mota in de restrerande till hagen.
2 timmar senare är alla tillbaka i hagen. Jag är upprörd, trött och har ännu mer ont, då jag har fått lyfta galler, kasta mig över kaninre och lyfta mer än jag får. Handlederna kan jag inte böja, knäna svider inuti och jag vill bara dö. Bussen har jag missat för länge sedan, går upp och gör mig i ordning för skolan, men bryter ihop och börjar storgråta. både av att jag har så ont och för oron över kaninerna. Ringer till skolan och säger att jag inte klarar av att åka in. Vill inte vara i skolan när jag mår så här.
Har sovit hela förmiddagen, legat i soffan hela eftermiddagen fram till 4. Känns nästan ännu sämre nu, är om möjligt ännu tröttare och börjar gråta bara om jag tänker eller hör något dåligt.
Hoppas morgondagen blir bättre, så jag orkar skolan…

Jag hoppas att eran dag har varit bättre än min! Flört

Solbackens kaniner

MarHai
0

En trög morgon, kom inte upp ur sängen i tid, kom in till skolan vid 10.
Gjorde slutproven i samhällskunskap och matte, klarade båda :) Åkte hem vid lunch, somnade på bussen. Hade som tur var ställt alarmet på mobilen Flört
Nu ska jag ta laptopen och lägga mig i sängen och kolla på film!

Sov gott!

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Hejsan allihopa! Jag har haft för ont igår o orka inte ens sätta på datan,men idag är det bättre!

Marhai, skönt att du fick tag på alla dina kaniner!!!Jag förstår din oro då jag själv har djur som lyckats rymma nåra gånger!

Idag jobbar jag 7-20 liksom imån samma tider.. Ska  bli kul o se hur det går för Malena ikväll men misstänker att jag kommer somna i soffan under det o vakna imån bitti av klockans vrål från sovrummet hihi..Tungan ute

idag är det göteborgsvarvet i stan så det är bara att undvika det me min brukare så vi har bara varit i vår stadsdel- imån blir det att åka till öarna o bara mysa o njuta av sol o picnic

Mvh Rosen

MarHai
0

Har idag suttit i bil 5 timmar, inte skönt för kroppen! Kom knappt ut ur bilen när vi kom hem.
Nu ska jag sova, och hoppas att det är varmt och skönt imorgon :)

Solbackens kaniner

MarHai
0

På tal om melodifestivalen så var min favorit norge =)

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Norge vann!!! Men min favorit gick det ej så bra för!!! men norges låt va oxå riktigt bra!

inatt så fick jag bara 3 timmars sömn pga värken o ska jobba långpass idag,not so funGråter men det är bara att bita ihop o se glad ut på jobbet sen när jag kommer hem så blir det soooovvva tills imån om kroppen tillåter!

Mvh Rosen

[Tassy]
0

Hoppsan, här har jag inte tittat på ett tag Skäms

Men tusen tack allesammans! Skrattande

lightseeker
0

okej! det var nog här jag skulle ha lagt delar av mitt inlägg, jag lär mig, så sakta, hur det funkar i denna ifokus-gruppen

vildarosen
0

idag så har mina handleder svullnat liksom fingrarna o värken ska vi inte tala om men men.. blir hemma resten av vecka från jobbet.. inte lätt att jobba när man tappar t.o.m kaffekopparna hemmaTyst.. tur att dom är billiga på ikea!:)  Annars så ska man inte klaga!! får ju umgås me min sambo extra ju

Mvh Rosen

MarHai
0

Hej alla! Jag har varit på klassresa i orsa måndag till onsdag, varit i björnparken och varit ute på vandring. Sov hela vägen hem, och hela dagen igår låg jag bara i sängen. Har så ont i kroppen efter vandringen! Kunde inte ens ta mig upp för trappan, för höfterna gör för ont.
Idag mår jag bättre, men är stel och trött fortfarande. Men det var väldigt roligt iallafall, fick se tigrar, björnar och björnungar och andra fina djur :)

Solbackens kaniner

vildarosen
0

#73 Hoppas du hade det roligt o fota mycket!!Det är fint i orsa o björnparken!

Själv så har värken satt sig i ena fotleden o fot.. kan knappt gå på den idag men envis som jag är så blir det att gå korta bitar,sambon sa att vi ska skaffa kryckor men jag skratta bara åt det o sa me mina handleder kan jag inte använda det o då förstod han! Men han vill ju bara vara omtänksam o det älskar jag han förr!!

Mvh Rosen

lightseeker
0

Låg ett brev i brevlådan, från min läkare, det stod att det inte syntes någon Bechterew-påverkan enligt min MR-röntgen, det kanske låter löjligt men jag fick panik.
Om dom inte kan "se" min smärta nu heller, (jag har ju inte orkat längre, sedan ett år tillbaka) så vet jag inte vad jag gör, hoppar framför en bil kanske.

Undras just om det är fler som känner som mig.
Jag skall träffa reumatologen tillsammans med min läkare,den 2/6.
Tänk om dom inte vill undersöka saken mer.

Jag håller på att få panikångest, det känns som om jag balanserar på en liten, liten spindeltråd.

Har någon reuma, utan att det syns på röntgen?

Och hur kunde min 13:åring få diagnosen då, utan att ha gjort någon röntgen alls, det är en gåta som jag inte förstår mig på.

Linn
0

#75 Om det är så att de inte vill gå vidare måste du förklara för dem hur du mår och känner och nästan kräva att de ska fortsätta undersöka dig.

Linn

lightseeker
0

Ingen har ju velat tro på 24 år, så om dom inte nu heller vill gå vidare, vart skulle jag kunna vända mig då?

Patientombudsmannen/kvinnan, eller? någon som vet?

Jag är så van, numera, att bli misstrodd att jag knappt har något hopp kvar.

vildarosen
0

Lightseeker! Stå på dig!! Ge dig inte en milimeter ens för det är du som känner din kropp bäst o inte läkarna!!

Jag har ingen aning vart du ska vända dig men testa patientombudsmannen eller media..

JAg hoppas allt kommer ordna sig för dig!! Behöver du prata så pm:amig om du vill!!

Mvh Rosen

lightseeker
0

puh! tack.

Ibland är det ens tidigare dåliga upplevelser i form av taskigt läkar-bemötande som får en att gå igång.

Men det kanske ni också känner igen.

vildarosen
0

Ja lightseeker det känner jag igen oxå!!!Obestämdinget kul alls o kämpa mot dom alls ju

Mvh Rosen

vildarosen
0

idag så har jag köpt en massa garn till att virka me..o sen så va vi en sväng inne i stan o det va en massa bilar me glada studenter o champangeånger låg tätt över centrum.. den tiden va ju ett bra tag sen… Annars så mår jag rätt ok förutom fötterna nu efter stan… men ska inte klaga självförvållat heheSkrattande

Mvh Rosen

Linn
0

Ska jobba i tre dagar nu. Enbart ledig på söndag den här veckan. Känns lite tungt men jag behöver ju pengarna. Har inte så farligt ont i kroppen än, men jag lovar, det kommer efter någon timme på jobbet, ev redan efter bussturen.

Linn

vildarosen
0

Hoppas det går bra på jobbet Linn! o att du ej får för ont!

Själv så är det ej så bra idag då min trevliga vecka har börjat me mensvärk o reumatiska samtidigt=dåligt…kan inte ta vissa värktabletter då som man behöver mot m-värk! men det går väl snart över får jag hoppas.. SkrikandesSkäms

Mvh Rosen

Linn
0

Dagen på jobbet var sådär. Chefen var trött och hade också mensvärk =dålig dag. Så stämningen var ingen höjdare. plus att jag har förbannat ont efter dagens arbete..

Linn

Branneli
0

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter Flört

vildarosen
0

Det har du rätt i Branneli!!

Mvh Rosen

vildarosen
0

Oj va trött jag är nu efter en dag i Ullared me shopping och åter shopping,hemvägen togs via tygriket och där blev det mer shopping så nu har jag tyg,garn,campingprylar,tråd till trådslöjden,nya cdskivor att lyssna på,filmer,kläder,träningssaker för händerna m.m. Men det har varit kul att vara där igen,ett år sen sist! Men nu är kroppen slut men ingen värk! Det trodde jag att jag skulle få men är glad att slippa den nu. Men den kommer väl imån då man ska jobba långpass(13 timmar) liksom söndag.

Det va bara jag och min sambo som åkte dit,ibland är det skönt att vara ensamma han och jag!

Nä nu ska jag kolla på film sen blir det att sova!

Ha en riktig skön helg på er!

Mvh Rosen

Linn
0

Linn var full och dum igår. Spelade badminton, vilket var riktigt idiotiskt för det tycker jag är riktigt roligt, men jag har knappt rört mig på hur länge som helst. Sedan spelade vi lite kubb. Och efter det spelade vi bowling i två timmar.

Det är ett under att jag kom upp ur sängen. Fick stappla in i duschen och försöka mjuka upp mig lite. Är fortfarande helt död men nu kan jag röra lite på mig.

Linn

vildarosen
0

igår så jobba jag o fick köra längre pass än vanligt då jag fick följa me min brukare till akuten.   Börja jobba 07 lördag morgon o gick av 04 imorse o sen börja jag jobba igen 07-20 idag.. är rätt trött nu! Men har sovit ca 5 timmar då jag ej åkte hem emellan annars hade jag fått bara 1 timme sömn. imån så är jag ledig o då ska jag sova så länge jag kan.

Annars blir det en lugn dag på jobbet idag!

Mvh Rosen

MarHai
0

Regn regn regn. Jag kan inte göra något när det är sånt här väder. Ont i huvudet, tungt att andas, allmänt trött.
Regndagar = soffdagar.

Solbackens kaniner

lightseeker
0

mhm, kan det bero på vädret att lillan inte orkar någonting, har mer smärta, samt inte ens kan äta, säger att hon mer illa hela tiden.
Någon som känner igen det där med illamåendet? (hon har bechterews)

vildarosen
0

Jag har oxå samma sjukdom #91 och brukar ha illamående men vet ej om det är kopplat till det reumatiska då jag även har en mag o tarm sjukdom!

#90 regndagar är ofta jobbiga!

Mvh Rosen

lightseeker
0

aha! jag skall påpeka det för hennes reumatolog nästa gång, sist som vi var där så förbjöd hon mig att beskriva lillans skov, som…..skov.

Jag föreslog att vi skulle kalla det för hennes perioder istället och då protesterade hon inte, men vad f…..n är skillnaden.

Jag blir galen, på dumma människor.
Så skov finns tydligen inte när man har bechterews, enligt henne.

Men då har hon väl för sjuttsingen något annat med då, eftersom hon även har värk under fotsulorna och i yttre leder på fingrar och tår, extrem trötthet, illamående (med viktnedgång) med ca. 5mån. mellanrum, sedan 3 år tillbaka.

Det kallar i alla fall "jag" för skov.

Linn
0

Jag har fått Saroten som jag nu ätit i en vecka. Vet inte om kroppen är glad för att ha fått vila större delen av veckan, eller om det bara är en lite bättre period just nu eller om pillrena redan verkar fungera.

Mindre ont har jag i alla fall haft ett par dagar nu.

Linn

lightseeker
0

vad skönt för dig, linn

Linn
0

Riktigt skönt faktiskt! Det har ju regnat en hel del men det har tydligen inte gjort så mycket för tillfället.

Linn

vildarosen
0

Linn hoppas du får en skön sommar utan värk och att medicinen kommer att fungera hela tiden!

Mvh Rosen

MarHai
0

Jag har idag varit in och fixat nya skoinlägg! Den första juli får jag dem, det ska bli skönt.
Annars har jag fullt upp med hundarna som jag vaktar i en vecka, vi är ute och leker och går långa promenader i skogen, supermysigt!

Solbackens kaniner

SandraG
0

Så söt hund Martina Skrattande skönt med nya fotinlägg, jag kan inte gå utan mina.

Imorgon ska jag och familjen ut med båten, vi ska åka till mina sysslingar som bor några mil här ifrån, dom bor vid sjön, och har egen brygga så vi kan lägga till där :D

Linn
0

Värken håller sig fortfarande på hyffsat avstånd trots en ganska så hård vecka.

Linn

fibro
0

….väntar på att följa med dottern på förlossning….Skrattande

MarHai
0

Gud vad spännande! :D

Solbackens kaniner

vildarosen
0

#101 Hoppas allt går bra och lycka till!Glad

Mvh Rosen

mongu
0

Sitter ensam vaken i midsommarnatten. Maken har somnat, dottern åkt hem, katterna gått ut för att jaga lite mat.

Det enda sällskapet är diskmaskinens brummande. Den blev fylld direkt igen efter förra omgången med disk.

Tack och lov att jag slipper handdiska.

Har precis tagit min sömntablett och ska sitta en stund för att komme ner i varv och sen somna sött.

Blommor att ha under kudden har jag inte plockat. Har redan mina drömmars prins, han sover så gott inne i sängkammaren.

Snart har vi varit tillsammans i 35 år, vi har upplevt både glädje och sorg. Fått tre underbara barn. Varit drabbade av sjukdomar båda två. Men livet går på nåt sätt vidare i alla fall.

Begränsat, javisst men vi lever! Det är trots allt det viktigaste.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

MarHai
0

Inne för en lunchpaus. Igår slängde vi ut i stort sett allt i stugan, nu så har jag dammsugit och tvättat fönster. Hoppas på att kunna måla fönsterna utvändigt idag :)

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Idag är sista dan på denna semester vecka o det är lite trist men det är bara 5 veckor kvar till nästa semester o då blir det fyra veckor på raken o det ska bli så skönt! Vi ska bla åka till höga kusten o vandra o tälta! Ska bli hur kul som helst hoppas bara det blir bra väder o att värken ej blir så jobbig!Glad

Mvh Rosen

MarHai
0

Kanonskönt väder ute! Har stått ute på altanen i bikini medans jag målade, i hopp om att få lite färg. Det är tur att man bor på landet men närmsta grannen 1 km bort Flört

Solbackens kaniner

MarHai
0

Nu är det äckligt varmt ute, så kvavt. Jag klarar knappt av att vara ute, och tycker synd om djuren :( Har slängt in kylklampar i burarna åt kaninerna.

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Har kommit hem från sjukan idag då jag liggat inne pga min diabetes men nu är jag bättre! Därför har jag ej varit aktiv här inne på ett  tag!

Mvh Rosen

MarHai
0

Usch, lät inte roligt! Skönt att du mår bättre nu! :)

Solbackens kaniner

MarHai
0

Både igår och idag så vaknade jag av att jag blöder näsblod. Inte speciellt trevligt! Och jag förstår verkligen inte varför! Jag har aldrig blödit näsblod någon gång av mitt 19 åriga liv, och nu kommer det två gånger på raken. Skumt!

Solbackens kaniner

Linn
0

Hmm.. Låter lite udda det där med näsblodet.

Jag är glad och fortfarande nästan smärtfri! Hoppas att detta håller i sig även efter sommaren. Då ska jag börja jobba heltid så då skadar det inte om jag inte har så ont.

Min chef är dessutom så underbar! Hon sa det att om det är så sedan så får vi lösa arbetstiderna så att jag kan hinna med sjukgymnastiken! Undrar hur många chefer som är sådana? Inte allt för många misstänker jag. Varierande tider på grund av träning. Men det är klart, jag jobbar ju bättre om jag får ordning på min kropp. riktigt glad blev jag i alla fall.

Linn

MarHai
0

Ja det är väldigt skumt. Kanske har med vädret att göra?

I förrgår så fick jag mina nya skoinlägg, underbart vilken skillnad det blev! :)

Solbackens kaniner

Branneli
0

Vildrosen…hoppas att du mår bättre !! Ta väl hand om dej Flört

MarHai
0

Igår åkte hundarna hem :( Så tomt det blev.

Solbackens kaniner

MarHai
0

Vi har haft strömlöst hela förmiddagen. Sen har strömmen kommit och gått i perioder. Satans storm, kan den inte sluta snart? Skrikandes

Solbackens kaniner

MarHai
0

Ikväll ska jag och systrarna gå på bio :) Det ska bli skoj!

Solbackens kaniner

Branneli
0

Vad har ni sett? 

Vår familj drog till skogen för att fiska denna kväll. Två abborrar & en massa mört blev det!!

Korvgrillning med hela familjen Cool,UNDERBART !!

MarHai
0

Vi såg Ice Age 3. I 3D, det var riktigt häftigt! =)

Solbackens kaniner

Branneli
0

3D , häftigt !! Ice age-filmerna är roliga. Jag har inte sett trean ännu… men så småningom, kanske. Glad

MarHai
0

kan verkligen rekomendera trean, helt underbar Skrattande

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Blir bara tröttare o tröttare hela tiden men värken har varit lugnt nu sen det blev svalare.. diabetesen är under kontroll nu men är helt slut i kroppen efter den pärsen.. men har bara bara två veckor kvar till semester nu o det ska bli så gött.

Tyvärr så har jag inte så mycket ork just nu att vara online så ofta här inne men kommer in dom dagarna jag är lite piggare men det ska väl bli bättre efter semester o vila…

Så ni får ha en riktig skön sommar så länge!

Mvh Rosen

MarHai
0

Skickar en stor styrkekram till dig!

Solbackens kaniner

vildarosen
0

#123 tackar!! Hoppas allt är ok me dig o dina sötnosar?

Mvh Rosen

MarHai
0

Jo djuren mår kanoners, tyvärr gör inte jag det. Är så sjukt trött och orkeslös. Ont i hela kroppen, kan inte gå långa sträckor eller gå snabbt. :(

Solbackens kaniner

vildarosen
0

Aj då inte kul att höra! Hoppas du snart kommer känna dig bättre! Det är trist när man mår skit o inte orkar mycket men hjärnan vill men kroppen säger nej!

Sänder en stor kram till dig!Glad

Ta hand om dig o krya på dig!

Mvh Rosen

MarHai
0

Tack detsamma :)

Idag har det inte varit min dag, allt jag har gjort har gått åt h*lvete. Sen så håller jag på att bli uppäten av alla förbannade mygg, blir galen!Skrikandes

Solbackens kaniner

SandraG
0

Jag har vart inne på sjukan hela dan, har fått en inflammation i knät. :-(

MarHai
0

Har inte orkat vara aktiv på nätet de senaste dagarna. Det har hänt en sak med kaninerna som har tagit all min energi och ork. Kommer att ta tid att komma över detta. :(

Solbackens kaniner

Branneli
0

Vissa dagar/veckor  finns det annat som man lägger tid/ork på. 

Mer frivilligt eller mindre frivilligt.

Kram på dej, imorgon är en ny dag med nya möjligheter Cool

MarHai
0

Idag har jag fått en pinsam bonnbränna på ryggen Skäms Var ute och målade hela dagen, underbart varmt =)

Solbackens kaniner

Branneli
0

Smörj, smörj & tröja på…men visst är det gott med värmen Cool.

MarHai
0

Inte tänkte jag så långt som solskyddOskyldig Jag tyckte att jag stod så bra under våran stora björk, men solen var starkare än jag trodde.Tungan ute

Solbackens kaniner

Branneli
0

Större delen av sommaren har det ju inte varit stor åtgång på solcreme, precis !!!!!!!!!

Såååååå, det är ju inte det första man tänker på när solen visar sig Oskyldig….utan man vill ju uuuuuuut till solen Cool.

MarHai
0

Precis! Det här är de första varma soldagarna på veckor, det gäller att ta tillvara på dem, man vet inte hur länge det vararCool

Solbackens kaniner

Linn
0

Känner mig sådär hyffsat glad idag… Igår var jag på Gottfries Kliniken och fick min diagnos fastställd eller vad man ska säga… Fibromyalig.. Hipp Hurra… Tycker liksom att borde de inte göra någon rönken eller någon annan mer undersökning innan man sätter en sådan diagnos? Denna kliniken är specialiserad på Fibro och det läkaren sa var att de blodprover som de brukar ta var redan tagna och att jag träffade på 10/18 punkter, för att ha fibro ska man träffa på minst 11 av dem, och så sa han att han antar att det skulle vara fler ömma punkter på vintern… Men han tyckte ändå att man kunde klassa det som fibro.

Så idag har jag varit och hämtat ut massa tabletter på apoteket. Ska varje dag äta; 6st panodil, 1st behepan, 1 st Folacin, 1st tripadol och 2st saroten.. Var tvungen att införskaffa mig en sån där tablett-doserings-box…

Så mina diagnoser för tillfället: Fibromyalgi, Kroniskt trötthets syndrom och IBS… Känner mig inte alls särskilt positiv just nu…

Linn

MarHai
0

Skumt. Det är väl bra att du har fått en diagnos, men undersökningen låter inte speciellt seriös. Obestämd Har du pratat med en annan läkare?

Solbackens kaniner

vildarosen
0

#136 Inte kul att ha många olika sjukdomar alls!Har själv ett antal!

Men det är väl skönt att du fått en diagnos,konstigt att dom ej gjorde en röngten eller andra undersökningar!

Under semestern hittills så har jag jag linkat på kryckor sverige runt då jag stukade min högerfot ordentligt o det gilla inte mina axlar eller handleder så jag använde kryckorna som stöd då jag gick på foten trots allt. Jag ville inte ha mer ont i mina leder så det tog längre tid för foten att bli bra! Nu slipper jag kryckorna o det är skönt!

Annars så har semestern varit ok! tar det på min blogg istället!

Mvh Rosen

Linn
0

De sa att de blodprover som de brukar ta hade VC redan gjort…

Igår var ingen höjdar dag.. Jobbade 9-20 och de två sista timmarna stog jag och arbetade i ett kylrum där temperaturen var hela 2.4 grader. Inte skönt alls. hade alldeles för ont i natt för att få någon sömn. Huwa. Nu bär det av till jobbet igen.

Linn

MarHai
0

Har jobbat ons-tors-fre i västerås, superkul! Har blandannat dirigerat trafik, byggt byggställningar, skött avspärrningar mm. Glad Har ni västeråsare hört någon som har tutat med ett signalhorn så var det jag Flört

Solbackens kaniner

MarHai
0

Usch vad det har blåst idag! Inte roligt alls att vara ute.
Jag har tillbringat dagen med att städa inomhus och rensa min dator från onödiga saker. Vips så gick den snabbare Glad

Solbackens kaniner

Branneli
0

NU har jag varit "duktig" & sjukskrivit mej….pust…det är ett svårt beslut !!!!! Igår ville inte min kropp stå upp…den bara vek sig…. Viiiila !!

Men hur kul är det ???? Lugn & fin….

Dator en stund, varmt bad….lulla runt lite i trädgården…ligga & läsa…börja om igen !!!!

Hoppas att jag kan börja jobba på fredag igen !!!!  Glad

MarHai
0

Hoppas det är bättre nu :)

Jag har varit ute och jobbat i trädgården hela dagen. Skadade knät igen när jag halkade till och benet vek sig åter igen åt fel håll. Nu är det svullet och känns väldigt skumt. Obestämd

Solbackens kaniner

Branneli
0

Tackar Glad…..

Jag blickar fram framåt, mot bättre tider !!

Har idag varit på allternativ behandling…tio mil härifrån…resten av dagen blir soffläge.

Känns som om det blir jobb på fredag, hoppas….Tungan ute

Linn
0

har just nu så ont i ryggen så att jag skulle  kunna grina, har en enorm diskhög som jag behöver ta hand om men helt enkelt inte klarar av..

sambon klagar på mig och säger till mig att jag inte kan sitta mer vid datorn för jag får inget gjort i mitt liv… suck… sånna här dagar är hemska…

Linn

vildarosen
0

idag så har det varit en dag med en massa värk o inte kunnat gå på fötterna för det gör så ont att jag bara gråter.. Sambon jobba dag o det va jag glad för då jag behöver hjälp med stöd. Fast jag känner misslyckad såna här dar då det inte blir nåt gjort hemma(hade planer på att putsa fönster o byta gardiner).. Mne man har en underbar sambo som tar på sig så mycket me hemmet men just fönster får han inte göra då han får så mkt ränderSkrikandesSkrattande men förhoppningsvis så kan jag ta det  imån..om värken är mild!

Mvh Rosen

MarHai
0

#145 + #146
Stor kram till er båda! Hoppas ni mår bättre snart.

Solbackens kaniner

totajohan
0

vildarosen du vet att jag ställer upp för dig föralltid! jag lider när du har det som värst!  önskar jag kunde ta dina smärtor så du slapp lida hela tiden. bry dig inte om hushållet för jag finns ju!!Kyss

vildarosen
0

Tack totajohan!! Det betyder mycket att ha dig vid min sida!Kyss

Mvh Rosen

SandraG
0

Saknar denna tråd :)

Idag lyckades jag halka på trappan och slå i knät. Det blev kryckor resten av dagen…Obestämd

Linn
0

Var på Ullared igår… Suck… Usch vad ont i kroppen jag har i dag….

Linn

MarHai
0

Jag är sjukt trött efter dagens jobb. Min kropp är inte så förtjust i mitt arbete, men det är jag. Har galet ont i fötterna, knäna och höfterna!
Dagarna går bra, men det är när man sitter i bilen på väg hem som smärtan kommer i kapp. På dagarna håller jag igång hela tiden så jag "hinner inte" ha ont.

Solbackens kaniner

Linn
0

Martina, vad jobbar du med? Känner samma sak här, min kropp gillar inte mitt jobb men jag älskar det!

Skulle ha vart ledig idag men min chef var tvungen att vara ledig så jag får jobba veckan ut, vet inte när hon kan komma tillbaka…

Linn

MarHai
0

Jag jobbar med fasadrenovering. Ett mycket varierande arbete. Just nu håller vi på att blästra fasaden på arosian i västerås. 5 våningar, mycket spring.
Men går alltid runt med ett leende på läpparna, det jobbar så underbara människor där som lättar upp dagen :)

Solbackens kaniner

SandraG
0

jag har vart hos sjukgymnasten idag, dödsskönt :) ska få börja på vattengymnastik nu.

Linn
0

martina, ja just det ja, såg det någon annanstans.

Sandra, hur gick du till väga för att få vattengymnastik? är det i varmvattensbassäng? har funderat en hel del på detta och skulle vilja prova det själv och det finns en varmvattensbassäng i staden jag jobbar i. Men vet inte hur jag ska göra för att få tillgång til den och vad det skulle kunna kosta… behöver man remiss och grejer tro?

Jag hade ett återbesök inbokat på Gottfrieskliniken på måndag. Men min chefs mamma dog idag så jag måste jobba och har ingen möjlighet att ta mig dit då. När tror ni att de hade nästa lediga tid? OM EN MÅNAD! Första december!!! Jag fick en telefontid med läkaren på måndag kl 16 så jag hoppas verkligen att chefen kan ta hand om butiken under tiden jag tar det samtalet, annars får jag väl flytta det också… Och jag hoppas verkligen att han kan skriva ut andra recept via telefonen annars kommer jag inte orka med jobbet under november (ska börja jobba heltid nu, fram till slutet av januari)….

Linn

Branneli
0

Efter en underbar resa med trivsamma kamrater, på cinderella-båten, mår jag så bra !!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi började med champagnefrukost hemma hos mej, vid 9.30tiden. Bussen åkte 11.05….framme på terminalen 15.30.

Många skratt, så himla gott…en bra trubadur…många goa människor……åh vad gott det är !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom hem vid 20.30 dagen efter…..sov redan vid 22tiden….vaknade 8 timmar senare, utsövd !!!! Många är sedan jag sov så många timmar i sträck.

Mina kompisar fortsatte ut på lokal i vår stad, men det orkar inte min kropp…..

MarHai
0

Vilken rolig läsning! Vad roligt att höra att du har haft det så bra. :)

Solbackens kaniner

Branneli
0

Kommer leva på dessa minnen ett tag Kyss

[alfy]
0

Hadde en tuff natt,mycke värk min lördag har jag varit trött skut av ingenting.Men försöker tänka positivt.Ute skiner solen är varmt men haft en sån där frys kännsla i kroppen i alla fall.Går i skov.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.