Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: allmänt
Läst 5580 ggr
vivvibolsson
0

Någon som känner igen dessa symtom?

Fick idag ringa för kolla mina provsvar. Sänka på 40 och snabbsänka 19. Lite förhöjda vita blodkroppar. Lite förhöjt (något) på borreliaprovet. Har sedan 9 månader värk, ej svullnad i leder. började med: Långfingerleden höger hand Handled höger hand Armbågsled höger arm Nyckelbenet/axel höger arm (nu så ömt jag inte kan röra leden) Långfingerled vänster hand Armbågsled vänster arm Detta har kommit smygande under dessa månader! Nu förra veckan har jag ont i ryggslutet. Ska tilläggas en "långtåled" på vänster fot också! NÅGON som känner igen symtomen??? Blir tokig av att läkarna bara låter månader gå, väntar nu på röntgen och ultraljud med blir först om 1 månad :-(

PaaatyPalm
0

Haft ont i leder nu i drygt 5år men ingen hjälp förutom sjukgymnasten som bara gör det värre >,

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

vivvibolsson
0

Nej nej säg inte så! Har du värk som spridit sej eller hur funkar det för dej? Vad säger din sänka?

PaaatyPalm
0

#2 är helt enkelt för ung för att ha ont enligt dem… Mormor har psoriasis i lederna så det finns ju nära. Ibörjan var det främst fingrar & knän i kyla, men nu det senaste året (2012) så blev det mycket värre och hade ont dagligen. Överallt men främst fingrar, handleder, armbågar, knän & anklar. Kvittar om det var varmt eller kalt, slutade nästan alltid i gråtande kvällar. Dock kommer det och går, vissa veckor är det kattastrof & andra veckor är det inte alls jätte farligt.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

vivvibolsson
0

Aj aj aj! Så du har ingen konstaterad "diagnos"? För ung… Ja dom har alla möjliga svar läkarna! Äter du inget smärtlindrande? Bara sjukgymnastik?