min morbror
min morbror som också va min familjehems pappa hade reumatism och han fick ondare och ondare och ibland kunde han knappt resa sej upp för han hade så ont han jobbade också som stensättare vilket hans läkare inte tyckte var bra med tanke på hans svåra reumatism,
Men min morbror älskade att sätta sten han kunde jobba övertid ofta bara för att få sätta sten för det va verkligen hans största intresse så han valde att inte lyssna på sin läkare och det blev bara värre och värre och hans medicin hjälpte inte och då började han med droger redan när han va 14-15 år för det bedövade smärtan.
Sen fick han ännu ett jobbigt besked av sin läkare att om han inte slutar jobba som stensättare så skulle han hamna i rullstol innan dom närmsta 5 åren och han blev helt chockad och sa att jag vill inte vara en pappa som inte kan göra roliga saker med sina barn jag vill leka med dom spela fotboll hoppa studsmatta med dom men om jag hamnar i rullstol så kan jag inte leka med dom och mina barn kommer tycka att jag är en dålig pappa som inte leker med dom som alla andra pappor gör med sina barn.
Tiden gick och han fick ondare och ondare och börja dricka ofta och knarkade regelbundet och han blev stoppad av polisen och tagen för knark innehav så blev han av med sitt körkort och bilen bettyde lika mycket som jobbet så det blev bara värre och värre tillslut så drack han varje dag för att sopa undan sina bekymmer.
dagen då han hade bestämt sej så körde hans tjej honom till jobbet där han bodde efter att han blev av med körkortet en månad tidigare det va på kvällen den 18 oktober 2011 när hans tjej hade åkt hem så ringde min morbror 3 gånger och frågade om han fick prata med sina barn som va 6 och 9 år gammla och han sa att han älskade dom och att han aldrig skulle glömma dom osv o samma sak sa han till sin tjej han sa att han skulle ringa igen men det gjorde han inte.
Dagen efter när min morbrors arbetskollega skulle leta rätt på min morbror så knackade han på min morbrors husvagn där han bodde men de va ingen där och då gick han in i verkstaden för o kolla om han va där och där va han hängd och alldeles blå.
När hans tjej fick samtal om att min morbror längre inte fanns så fick hon lov att åka dit och hämta alla hans saker och som hon beskrev så va allt som vanligt i husvagnen där han bodde de va som han bara va borta en stund, Telefonen var på o de stog 10 tomma flaskor sprit och 8 tomma öl burkar som han hade druckit upp den dagen han bestämde sej för att han skulle hänga sej för kvällen innan när hans tjej lämnade honom så va ölburkarna oöppnade och samt spritflaskorna, Han hade bestämt sej helt enkelt, På bordet låg det en broshyr om föräldrar som är drogmissbrukare och så fanns det ett nummer till ett behandlingshem.
RIP min morbror Peter 1979-09-23 - 2011-10-18

så ledamt Jennifer, jag beklagar att din morbror inte fick mer hjälp av vården, samhället osv, så att hon fortfarande kunde ha varit med på jorden och haft ett värdigt liv.
#1 Tack! de e inte kul att förlora nån som stod en så nära han va ju lixom som min far han gjorde allt för mej o min familj, O efter att han gick bort så fick ja höra, Hur kan du va så ledsen för att din morbror gått bort? de e ju lixom inte din mamma eller pappa som dött de e ju bara din morbror.. o då tänker man lixom.. Jaha så bara för att de e min morbror så är han mindre värd ? Han har ju lixom gjort mer för mej än mina föräldrar har så varför skulle ja inte bli ledsen..