Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 4148 ggr
[Billan]
2012-11-30 22:22
0

Hälsene problem

Har problem med hälsenorna, de blir inflamerade så fort jag försöker röra lite extra på mig. Sen tar det många veckor igen innan de fungerar utan att göra ont.

Är det någon som har liknande och hur gör ni ?

Maria-Bremert
2012-12-05 14:45
0

Jag har samma problem…

Men jag går hos sjukgymnast som har gett mig ett tränings schema som jag gör varje dag! Så just nu är dom lite bättre iaf! :)

[Shettisar]
2013-01-16 10:38
0

Haft problem med min hälsena i över 1år.Min husläkare ville ha det till hälsens inflammation,men när behandling inte hjälpte så blev jag förbannad och krävde remiss till ortopeden (hade innan dess fått det undersökt av reumatologen) . Reumatologen ansåg att det inte hade något med min sjukdom att göra utan det skulle vara behandlingsbart.Så förra veckan efter 2 månaders väntan,röntgen osv så fick jag veta att benet i hälen är något mer "utstående" och irriterar därmed på senan och en "slem säck" som sitter där och gör då att jag har ont hela tiden och att senan är ständigt inflamerad.Så hälen ska om några veckor skrapas ned och "säcken" ska skrapas.Så jag hoppas innerligt att detta ska hjälpa och att jag kan återuppta min träning! Så i ditt fall så hade jag krävt större mer ingående utredning och ev krävt åtgärder,träning,hjälpmedel.

iml73
2013-01-18 08:54
0

Har också problem med hälsenan, hela vänsterfoten nu mer.

Förr var det bara fotleden som fick inflammation men nu har det gått runt känns det som och jag är svullen över hälsenan och har ont i hälen.

Kan inte belasta foten "rakt" utan går på utsidan av foten.

Har fått kortison i folleden men svullnaden över hälsenan gick aldrig bort…så därför tror jag den är tjall.

Har känt som hälsporre/hälsena på något sätt, skulle ju kunna vara något som du #2 pratar om….

Mitt kommer av överbelastning, haft ett dåligt högerknä i många år och de senaste åren lagt kroppens belastning i stort sett bara på vänsterbenet…..ganska jobbigt för foten!

Nu går jag bättre då jag fått nytt knä, men smärtorna i foten är kvar….tänkte det skulle ge sig nu när jag inte överbelastar….men nä.

Får ge det några veckor till så att verkligen Enbrelen kan gå på inflammationerna i kroppen…inte gjort det än.

Skall nog be om röntgen.

Men då är det MR som gäller om de skall se det med slemsäckar mm?

[Shettisar]
2013-01-20 11:52
0

Vanlig röntgen gjordes sedan utgick Ortopeden därifrån efter klämma,känna metoden.

[Billan]
2013-01-21 20:26
0

Har varit på ultraljud med min hälsena. Man hittade en inflammation i övergången till vadmuskeln.

Sjukgymnastik ger inte ett smack, så nu är jag tillbaka i utgångsläge och min läkare säger bara ,,, vad ska vi hitta på ?

Problemet är att jag har diabetes och artros i nästan alla leder så jag behöver verkligen röra på mig, men hur ?

[Shettisar]
2013-01-21 21:30
0

Röra på dig? Ja vattengympa/simning??

[Billan]
2013-01-22 12:03
0

Det är det som är problemet, jag vill röra på mig och gör det så mycket det går , men det läker aldrig ut. Så fort jag kommer upp i träning kommer det tillbaka.