Hallux Rigidus
Jag har artros i ena stortåleden och undrar om någon vet vad man kan göra för att underlätta smärtan så att man kan gå ordentligt? Jag kanske har hamnat på fel forum?
Artros är väl mer utav förslitning i led, brosk och dylikt, skulle tro att du kan träffa bättre på annat forum, rätta mig gärna om jag har fel vederbörande!
Trevligt med ett svar i alla fall ;) Såg nu att det finns trådar om artros här i forumet, Reumatoid artros heter gruppen, så jag kanske bara har lagt frågan i fel grupp? Synd att inte någon kunnig här kunde ge mig något svar.
Artros är ju faktiskt något vi med inflammationer i lederna ocskå får, när leden bryts ner och förstörs.
Hittade detta på nätet….första googlingen….googla mera :)
Rekommenderad Åtgärd vid hallux rigidus: Är du stel i stortå eller ankelled kan vi hjälpa dig med s.k. rullsulor på dina egna skor eller på individuella fotbäddar. "Rullen" under fotbädden eller skon underlättar avveckling av steget och gör att du känner att du går normalt igen. Dessa fotbäddar eller rullsulor tillverkas av legitimerade ortopedingenjörer i butiken. Självklart är det oerhört viktigt med rätt typ av sko vid hallux rigidus - hos oss på Ortopedservice gör vi alltid en individuell bedömning av vilken typ samt modell av sko som skulle passa!
Boka tid på 08-21 23 23 eller kom in i butiken så hjälper vi dig med din hallux rigidus
Tack, jag har fått en tid hos ortopedtekniker :)