ont i käken
Hejsan
har ni också ont i käkleden?
det börjar bli irriterande !!!
Jo tyvärr. Gjorde en magnetröntgen av käkarna för ett tag sen, får förhoppningsvis veta resultaten av det när jag träffar min reumatolog imorgon. Innan har det inte synts någonting på röntgen, men nu är mina käkar så dumma så jag kommer att bli förvånad om inget syns.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag är rätt skonad fårn smärta i käkarna, tackålov.

Nää, tack och lov…många leder, men inte käkarna 
Hej! Jag har fibromyalgi och har haft outhärdlig smärta i ansiktet, framförallt käkarna konstant det senaste året. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Går på just ofantligt höga doser morfin och andra mediciner som bara tar bort ungefär hälften av all smärta. Har prövat bettskena, avslappning och allt som sjukvården kan erbjuda. Tips, någon??!
Jag smöjer käkarna (utsidan alltså) med orudis salva det tar en del av smärtan…
#4 - kanske läge att söka sig till en smärtklinik? Där har de större kunskap om smärtlindring än de vanliga läkarna har.
Karin!
Jag fick kraftig inflammation i min käke.. var tufft på morgonen speciellt när man skulle äta eller borsta tänderna, varje gång jag behövde "gapa".. Lustigt nog så försvann det nästan helt. Hade en fas i någon månad. Däremot knastrar det lite i ena käkleden ibland, brosket kanske fick sig lite stryk.
Min psoa har hållt i sig troget i flertalet större leder från start, sen har det hoppat på en ny led ibland men försvunnit efter ett tag. Nu har jag en axel som är drabbad sen en månad tillbaka, hoppas att den också lugnar sig.
Jag har alltid ont i käklederna, vänster sida är värst.
Kan inte gapa, gäspa, äta eller liknande utan att tårarna bränner i ögonen.
Kroppen vill ligga på vänster sida när jag ska sova men blir tvungen att byta sida för att käken tar så mkt stryk.
Fruktansvärt!
Tandläkarbesök är rena h*lvetet.
Inte varit där på 1,5 år nu pga rädslan för värken.
Funderat på att boka in en läkartid men feg som jag är så kan jag inte det.
Vet inte hur man gör ?! 
Gick hos psykolog tidigare, då brukade hon ordna läkartider som behövdes.
Nu går det ju inte :(
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Hej
Jag har ev Bechterew och just nu har jag fått mycket ont i käken. Vänta på att få komma till reumatologen
Vet en tjej som får sövas för att få kortisoninjektioner i käkleden innifrån munnen vad jag förstått. Hemskt….smärtsamt.
Usch, jag har haft problem med käkarna men håller nu reumatismen i schack med en drös mediciner. Om man fortfarande får inflammationer konstant kan det vara så att man är undermedicinerad. Se till att få den dos du behöver så poppar inflammationerna upp då och då bara. Salasyperin, som jag fick i början var rena rama skräpet. Hjälpte inte det minsta och tack vare det har jag fått deformerade leder och även käkleder.
Why is it that dinosaurs always die running?

Jag har jätteproblem med käken. kan knappt äta utan att det gör jätteont. har blivit opererad nyligen men det hjälpte inte. om ni har stora problem och att det gör ont så be att få remiss till käkfysiologen. I många fall kan de hjälpa en .
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Vaknade idag och hade ont och stora problem att äta,borsta tänderna osv..Haft så här 1 gång innan men det var länge sedan nu.Måtte det försvinna snabbt. Har lite krabb med alla mina leder nu tycker jag.Började när jag fick anti inflammatoriska tabl mot min fotleds infl..Man blir så trött av allt värkande ..
Jag har väldigt stora problem med mina käkar och har haft det senaste 8-10 åren. Tandläkare och att frukost är riktigt jobbigt. Upplever inte att mina starka värktabletter tar den smärtan alls. Däremot får jag kortisonsprutor i käklederna flera gånger per år och det är ljuvligt :) Ser att någon kommenterat att de tas inifrån munnen och gör ont, men så är det inte. Tas utifrån medan munnen är öppen och gör inte mer ont än andra kortisonsprutor. I Malmö är det endast klinisk bettfysiologi / orofaciala smärtenheten på tandläkarhögskolan som ger sprutorna och det krävs remiss. Kan rekommenderas!!
Hon har revbensimplantat och får inflammationer så ger de injektioner från fyra olika håll under narkos. Så hon hade visst lite mer…