Någon som provat?
Finns det någon med erfarenhet (god/ond) av Djävulsklorot?
Jag är allergisk mot acetylsalicylsyra och uppfattar en del smärtlindrande tabletter som långsamt verkande.Sen funderade jag på detta med Djävulskorot,naturens medel,någon som är mer insatt än mig?
###
Djävulsklo anses vara antiinflammatoriskt. Jag har inte provat själv, vill bara påminna om att man inte bör kombinera två olika antiinflammatoriska preparat.
Vågar inte testa naturpreparat då jag har så många andra mediciner….
Ok, men jag ska prata med min "hus" läkare nästa gång dock.Tror inte han blir positiv men man måste fråga ialla fall…
En tanke bara - djävulsklon verkar antiinflammatoriskt, liksom många andra värktabletter. Skillnaden är att den inte är ett kontrollerat läkemedel och att du inte på samma sätt kan veta exakt vilken dos du får eftersom rötterna man tillverkar dem av kan innehålla olika koncentration av den verksamma substansen. Min högst ovetenskapliga och personliga reflexion är att jag har svårt att tro att du skulle få en annan effekt av djävulsklorot än av voltaren eller valfritt annat antiinflammatoriskt läkemedel. Men självklart kan du prova. berätta gärna hur det gick! Ingen är gladare än jag (för din skull), om min gissning är fel!
#4 Jag ska återkomma så fort jag fått mer info.Men då jag är allergisk mot acetylsalicylsyra så är jag försiktig med prep oavsett vart det kommer från så att säg.Men jag ska fråga mig fram hos läkare ialla fall.