Problem med fötterna?
är det vanligt att ha problem med fötterna när man har reumatism? jag har inte den diagnosen i dagsläget, men ska på koll om några veckor. har haft problem med vänster foten många år, mest stortåleden som svullnar och jag kan känna det som att jag vrickar fötterna ibland, ovanpå foten. (det där lät knepigt..). har testat skoinlägg några veckor, men de fick jag mer ont i fötterna av, tån däremot fick bra stöd. nu går jag med mina vanliga skosulor till reumabesöket, då får jag mindre besvär med fötter och knän. stortån däremot, den ser ut som en prinskorv 
Be att få bli undersökt om du kan ha Fibromyalgi för har man det så är det många olika symptomer tex. värk under fötterna.
Lycka till! :)
#1 jag har både fibro och överrörlighetssyndrom som diagnoser, men har fått remiss till reumatologen då en läkare funderade på om jag har eds. vilket jag inte tror själv, men vi får väl se 
Det finns ju väldigt många olika reumatiska diagnoser och alla har ju olika symptom. Visst kan fotproblem vara reumatiska, det är väl ganska vanligt.
Jag undrar, vad är det för skoinlägg du har haft? Såna som är gjutna efter dina fötter? Det kan ta ganska lång tid innan de ger önskad effekt… Och ibland kan man få göra nya inlägg (med annorlunda stöd) för att det ska funka.
#3 ja, det är gjorda på ortopedtekniska. jag ska ta kontakt med dem igen sen när jag varit på reumatologen. i början gick det bra med inläggen, men sen blev det värre fastän jag inte använde dem mer än vanligt. de är ganska hårda, så¨lite mjukare sulor skulle inte vara fel. när jag la i originalsulorna var de som bomull mot fötterna
jag har varit väldigt osocial de senaste veckorna/helgerna pga knävärk, det bränner som eld under knäskålarna och det känns som om knäna ska vika sig, jag har svårt att gå helt enkelt.
men jag ger mig inte, jag tar kontakt med dem sen, men då kanske jag har någon info om varför jag har ont i fötterna, och speciellt då lilla stortån som svullnar och värker. det var ju det egentliga problemet, varför jag skaffade inlägg.
tack för era svar!
Men du, gå tillbaka till ortopedteknikerna och be dem klä dina inlägg med mjuk stoppning, det FINNS!
Jag ska ringa dit sen efter reumabesöket. Det blir dyrt också med sulor, om de inte bara justerar de jag har.
De borde justera de du har eftersom de inte funkar som de ska. Jag kan inte tänka mig annat, ring och fråga i alla fall!
När man får skor (åtminstone här) så ingår det i priset att de renoverar dem gratis så länge stommarna är hela.
Jag vet inte om det är skillnad på sko- och skosuleservice? Ska ta kontakt med dem för en tid.