RA och knän
Har "peppar,peppar" varit bra i knät i några månader.Men jag har funderat mer och mer på detta dilemma.Jag har sedan 20års ålder haft Reumatoid artrit(20år allt som allt mao). Och nästan lika länge haft problem med återkommande vätske ansamling i vänster knä främst. Detta har jag då fått "tömma" när ansamlingen blivit. Min nuvarande läkare(allmän) säger att det beror på min sjukdom ,men varför inte undersöka/utreda saken bättre? För inte är det väl bra att ständigt få vätska i knäet? Jag har fått detta minst 1gg/året i 20år.Jag gör inget speciellt när det har inträffat utan det bara blir så …
Han drar ut vätskan och sedan får jag en dos Cortison.
har du träffat någon reumatolog?
Inte gällande knäna.Det "roliga" med min reumatolog är att de ringde hit för ca 2år sedan och frågade hur jag mådde och om allt var bra.Vilket det var då,inga krämpor eller problem.Sen har jag inte hört något mer från dom.Jag plockade bort Enbrel injektionerna för ca 3år sedan sen har jag inga mediciner mer efter det.
kanske dags att söka upp dem igen då?
Reumatiska sjukdomar är ju såna att de kan gå upp och ner. Ibland kan man med gott samvete säga att "jag mår bra dag" (åtminstone i sjukdomens begynnelse…) men man är ju innerst inne medveten om att det i högsta grad är dagsform, för man kan lika gärna vara skitdålig en vecka senare.
Ja, precis. Jag ska prova ringa dom vid nästa svacka..