Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: mediciner-och-behandling
Läst 9752 ggr
Anita81
2

Hjälp! Illamående efter medicin...

Jag heter Anita och har RA sen sensommaren 08. Har nu tagit metoject spruta ca 1½ år. Har mått något tjyvens natten efter jag tagit den (tar sprutan på måndagkväll), men har jag bara somnat snabbt så har det gått bra.

I somras började jag plötsligt må riktigt jävla dåligt efter sprutan. Så nära att spy, utan att spy. Så mådde jag dåligt och halv tjyvens ca 3-4 dagar sen börja jag gruva mig på fredagen för att åter igen ta sprutan på måndag..

Jag kände bara att jag gör vad som hälst bara jag slipper må dåligt, och lederna kändes inte 100% bra heller. Så fick jag höra talas om åksjukearmbanden man kan köpa på apoteket! Jippi! Det funkade hur bra som hälst! Jag mådde bra igen, hade då på mig armbanden måndagnatt tisdag onsdag. Och mådde super!

Tills nu, använder fortfarande armbanden i början av veckan.  Jag känner att det hjälper lite men inte helt. Så nu känner jag mig nästan desperat! Snälla kan någon tipsa om något som gör att jag kan  må bättre efter sprutan! Snälla!

JohannaEkroth
0

Medicinen Primperan kanske. Den ger man mot illamående. Ingefära är bra mot illamående…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

oskartoller
0

Ucsh, låter inte bra. Jag ska träffa reumatologen på onsdag och hon tycker att jag ska börja med cellgifter. Men jag är livrädd för att må illa och kräkas. Ska försöka övertala henne att få prova embrel.

Primperan är bra mot illamående men det finns nog bättre.

Läste nån stans att man inte ska kombinera cellgifter och ingefära.

Hoppas att du får ordning på illamåendet så att du mår bättre.

Anita81
0

ÅH? Som ett mirakel! Har sovit som en stock i natt, fast jag va upp med minstingen på pottan. Skönt!

Jag träna zumba i går kväll, när jag kom hem drack jag vatten och tog en dusch. Sen åt jag youghurt med lite musli och skivad banan. Tog sen på mig åksjukearmbanden innan jag tog sprutan.

Pumpkin56
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så skönt att du har fått en lugn natt då du fått sova,

Hur mår du nu ?

Anita81
0

Käns skönt! Har mått bra hela veckan, något sämre i lederna under helgen . Råkade ta i lite för mycket med trådgårds pysslet..

Nu är det tisdag igen, jag tog sprutan igår, ja jag gjorde precis som veckan innan, och jag mår ok! Märkligt att jag kan känna att armbanden hjälper! Känner att de tar "udden" av illamåendet. Inte för att jag mår direkt dåligt, men jag mår inte direkt bra heller…

Har RA.

Anita81
0

Trädgårds pysslet.. ska det va.. hi.

AnnaLundin
0

(och utan mellanslag också, hälsar språkpolisen… Flört)

Anita81
0

Okej! Glad

Anita81
0

Va till läkaren i dag! Alla värden såg bra ut. Men hon ville ju inte att jag skulle må så illa, så nu ska jag prova följande: Mindre dos metoject på måndagkväll och 3 piller metotrexate på onsdagen! =mindre koncentrerat. Fick även nå piller mot illamående, men det kanske jag inte behöver ta.