sticksmärta
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det sticker i mina fötter o handleder,ibland så svårt att jag nästan ramlar ikull eller hoppar till. Nu har det börjat sticka o stråla i tårna o händer när jag skall sova vilket gör det nästan omöjligt att göra just det. Det som gör mig mest orolig är känslan av surr eller darrning INNE i kroppen, mycket obehagligt. Har haft ryggvärk o nacksmärta i 20 år

Låter väldigt obehagligt, har du sökt läkare för det? Vet inte vad det kan vara dock.
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan vara neuropati det låter som det skulle vara det men självklart ska du kontakta en neurolog för vidare utredning Det fins en hel del om neuropati på NHR:s hemsida du kan även söka på polyneuropati Jag har skrivit en del om olika neuropatier på rörelsehinder i fokus också
Jag känner igen dina besvär. Själv har jag haft kronisk värk i nacke, axlar och rygg i 15 år. Har även upplevt liknande som dina stickningar och strålningar i tår och händer. Det är så stelt så det känns som om de går av om man vill böja dem. Följden av ständiga smärtor var mycket dålig sömn i många år. Förutom reumatismbesvär hade jag en rad andra sjukdomar som diabetes, prostatabesvär m.m. För två år sedan ändrade jag kosten helt och hållet. Jag uteslöt nästan alla kolhydrater och började istället äta mättat fett, kokosfett och protein. Alltså kött, fisk och ägg och ovanjordsgrönsaker. Bannlyst är bröd, pasta, flingor, ris och potatis. Efter fyra månader med den kosten försvann min värk helt och hållet. Nu drygt två år senare har även mina andra sjukdomsbesvär försvunnit. Jag är fullständigt frisk och mår fantastiskt bra utan några mediciner. Om du är som jag att du inte tål för mycket kolhydrater så sätt en gräns för dig själv till 5 gram kolhydrater per 100 gram livsmedel. Då kommer din kropp att rena sig själv.
fethalsa.wordpress.com
www.fethalsa.wordpress.com