Känner någon igen sig??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig… Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Jag har till och från ont i kroppen. En del i lederna men framför allt i musklerna. Det är i stort sett bara när det är kallt. Det har hållit på i säkert 15 år men har blivit värre de senaste två vintrarna.
Jag har framför allt ont i bröstmusklerna, armarna och låren. När det gäller lederna så är det handleder, armbågar, knän och tår. Jag opererade vänstra knät ihöstas och trodde att det var minisken men det var broskbildning troligen pga artros. Jag har kollat upp artros och delar stämmer men inte det här med musklerna tror jag.
Jag har inte jätteont utan mer molande och kroppen känns tung som bly. Ofta hjälper det med ipren. Vissa dagar (som idag) vill jag bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet för jag är så ofattbart trött i både kropp och själ.
Jag vet inte vart jag ska vända mig. Allt känns så diffust att jag är rädd att inte bli trodd. Vissa dagar (oftast) känner jag INGENTING och är hur pigg och stark som helst. Är det någon som känner igen sig??
Har du alls varit i kontakt med läkare om dina symptom? Om inte så är det hos vårdcentralen du ska börja. Och ja, man kan ha lite diffusa symptom vid flera olika diagnoser.
Nej, jag har inte varit i kontakt med någon mer än när jag opererade mig. Jag drar mig för det. Men det är väl dags. Igår kom mer snö och nu på morgonen är det riktigt segt i kroppen. Armar och ben känns som bly.
Tack för rådet!