Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: okänd-diagnos
Läst 7419 ggr
Vattnadal
6

Hur upplever ni skov?

Mina fingrar började värka igen i torsdags, efter ett uppehåll på ca 4 mån, axlar och höfter har jag kännt av lite hela tiden. Natten till igår hade jag sån värk i höfter att jag inte kunde sova (men fattade aldrig att jag skulle gå upp och ta citodon). Igår hade jag hög feber, 38,7, jag som extremt sällan har mer än 37,5. Mådde illa, frös så skinnet gjorde ont. Idag samma sak, långt över 38, huvudvärk som kan döda, höfterna är lite bättre, fingrarna känns. Lymforna i halsen är svällda, men inga andra symtom finns. Kan det vara ett skov på antågande, som tar med feber och lymfor, eller är det en skum förkylning?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AnnaLundin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

spontant skulle jag gissa att det är en släng av den här vårens envisa influensa som drabbat dig, men det vet man ju aldrig.

Vattnadal
0

Det känns som att jag borde snora (är snorig allergiker som så gott som alltid snorar, inte nu), ha ont i halsen, hosta eller nåt. Så gör alla jag vet som är sjuka.

Min reumatolog frågade om jag brukade vara svälld i lymfor och ha feber, vilket jag hyar haft, men aldrig så här hög feber. Tänkte det skulle vara intressant att veta om fler upplevde det. Jag är diagnostiserad som trolig reumatiker, utan att prover visar något. Har det massor i släkten, och 30% sägs inte visa något på prover.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter