Ont i höfterna och knäna
När jag ska ta på mig skor eller strumpor så känns det ofta som höfterna ska "hoppa ur led" och mina knän är med dåliga. När jag ska sätta benet över det andra med foten på ena låret (hoppas ni vet hur jag menar) så får jag smärta på insidan (där knäna möts när man står/sitter). Jag får även en skärande smärta i knäna när jag går i trappor. Någon som upplevt detta?
Vet inte vart man ska vända sig riktigt för att få hjälp med leder och så. Jag har redan begynnande facettledsartos i ländryggen och vill ju inte bli gammal än. Jag fyllde ju nyss 31 år och vill kunna njuta av mitt liv innan jag blir gammal.
jag hade tidigare problem med att mina höftleder "låste sig" i vissa lägen, när jag hade gjort vissa saker. Jag tänkte faktiskt på detta senast häromdagen, att det var flera år sen det hände senast. Det har absolut försvunnit sen jag började gå på bassängträning och det är nog 4½ år sen eller nåt.
Vet inte om det är något liknande det du har, men det jag skulle göra om jag vore i din sits, är att be läkaren om remiss till sjukgymnast som kan ge dig bra övningar som stärker upp de delar av kroppen som just du behöver stärka upp. Jag själv älskar min bassängträning och det är verkligen min grej. Kanske är det något för dig också, kanske inte?