psoriasisartrit och nagelpsoriasis...
Är det någon här inne som har nagelpsoriasis?
Undrar lite hur en "lindrigare" variant av nagelpsoriasis ser ut! Har forskat lite på nätet men hittar bara bilder på "svår" variant av sjukdomen med tjocka naglar och nagel lossning.
Undrar lite för mina naglar är gropiga. Men inte bara runda gropar utan även avlånga. Men alla förklaring som sägs är att det är små gropar som ser ut som fingerborgshål.
Eftersom jag väntar på en tid till reumatologen så är det bra att veta om jag ska ta upp naglarna. Har även en hårbotten som tok kliar ibland. Får även ibland bubbor i hårbotten, vet tyvärr inte hur bubborna ser ut eftersom jag igentligen inte reagerat på att jag har dessa tidigare förrens någon nämnde psoriasisartrit.
Gropiga naglar kan vara psoriasis. Hårbotten låter ju mysko också.
Jag har som mjäll och ibland sår och det kliar ganska mycket, river hårbotten utan att tänka på det så att jag mjällar överallt.
Tycker absolut du skall ta upp det med reumatologen.
Lycka till.
Du ska ta upp alla dina funderingar med reumatologen för vi är alla olika och reagerar på olika sätt på samma sjukdom
Kom ihåg att anteckna alla de symptom du funderar över när du kommer på dem, så att du får med allt när du väl kommer till reumatologen! Minneslappar är guld värda!
Psoriasis i hårbotten kan jag nog svara lite på i alla fall…..
det ser mest ut som om man har megastora mjäll typ någon bubblighet har jag inte märkt däremot men hårbotten känns ju lite annorlunda där Psoriasisen sitter och ser lite annorlunda ut
såvitt jag vet så är det rätt lätt o ställa diagnos om det sitter i hårbotten just för att ser man dom stora vita flagorna och att hårbotten ser annorlunda ut så är det Psoriasis
min son har för närvarande Psoriasis i hårbotten och lite i ansiktet och öronen 
min son har en jätteproffsig frisör som brukar kunna göra en snygg frisyr utan att Psoriasisen syns så mycket 
kliar gör det däremot inte nån gång ibland men jag tror det mest är psykiskt och att han vill få bort alla flagorna
men när du söker så be dom titta i hårbotten om dom ser nåt där