Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: övrigt-ot
Läst 3196 ggr
vino
0

OT: Är det viktigt hur man skriver?

Jag har prbolmem med mina fingrar och drämed så blir det mycket stavkvel när jag skriver på tagentbord. Har sltuaat att gå tillbaka och räta då det tart tid jag får mer ont i fingrarna så.

men jag märkera tt man inte får samma respons på inlägg så min stavning inte är ok, tror folk att man inte är rikgtit rjktig då?

Hoppas att ni ser vad detstår och förstrå vad jag menar Flört

[SvenA]
0

Det är många som har läs och skrivsvårigheter jag som är blind och läser med skärmläsare har svårt att förstå en del saker och måste läsa flera gånger för att försöka förstå vad man skriver egentligen men det är inte alltid talsyntesen kan tolka det skrivna så att man får förståelse för vad skribenten menar igentligen

Om du på grumd av dim reumatism har svårt att skriva så kan du kanske skriva lite i taget det får jag göra när det är som värst i händerna så kanske det kan underlätta men vi är alla olika och jag kan bara tala för mig själv

vino
0

Det ärju ett altaernativ men inte för mig. jag kan inte skriva "pekfingervalsen" och dessutom så får mina fingrara lite egna liv ibland. men jag tror mig märka att man blir lite annorusna behandlad / bemött pga hur man skriver och starvar.

AnnaLundin
0

även som seende kan det ibland bli jobbigt att läsa inlägg med mycket stavfel i. Vet man varför kan man kanske ha överseende med det, men annars kanske man helt enkelt väljer bort att läsa de inläggen pga att de är jobbiga att läsa.

Det tips jag kan ge dig är att skriva dina inlägg i t.ex word och köra dem i rättstavningsprogrammet innan du postar. Jag förstår om det är jobbigt att rätta stavningen, men det underlättar ju oerhört för alla som vill läsa det.

vino
0

Ok är det så att man hoppar över inlägg förstavningens skull då låter jag bli att skriva hör men tack för svar.

AnnaLundin
0

#4 - det finns säkert de som gör det, ja. Men det är ju ändå bättre om du skriver det du vill ha sagt för de som inte hoppar över vill säkert läsa det du skriver!

Sen är det ju inte alltid säkert att antalet svar på ett inlägg beror på hur inlägget ifråga är stavat utan kan säker lika gärna bero på läsarna inte känner att det är i behov av att kommenteras. Man kommenterar ju inte allt man läser, liksom….

På ett annat forum jag besöker finns en tjej som stavar MYCKET sämre än du, det tog nog flera år innan jag orkade bemöda mig att traggla mig igenom hennes inlägg. Fast när jag väl började så insåg jag vad jag hade missat för hon är fantastisk på att uttrycka sig!

iml73
0

Äsch, man fattar ju oftast vad personer som inte stavar så bra, har dysleksi mm menar.

Skriv på du!