Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: mediciner-och-behandling
Läst 13730 ggr
KickiC
31

Biverkningar av Salazopyrin?

Hej alla.

Har nu ätit Salazopyrin i en månad för min nydiagnostiserade RA.

Problemet är att jag fått problem med hjärtat; det slår dubbelslag i perioder flera gånger om dagen. Jag vet att extraslag i sig inte är farligt, men det har kommit sedan jag började med medicinen och det är väldigt jobbigt.

Är det någon som känner igen detta?

Vilka biverkningar har ni kännt av Salazopyrinet?

/Kicki

AnnaLundin
0

Jag hann bara äta Salazopyrin i 2½ vecka, dvs till provsvaren kom efter första provtagningen. Redan då hade mina levervärden skjutit i höjden…

Hjärtpåverkan finns inte med i biverkningslistan, så jag tycker att du ska ta upp detta med din läkare.

Branneli
0

Känner inget konstigt…började äta dessa 1 december förra året….

Vibeka
1

HAr börjat med dem i dag men ser fram emot om de funkar!!!! Är sååå less på alla smärta!!!

asvensso
3

Provade Salazopyrin mot Bechterew 1992 och fick sluta efter ett par veckor. Det kliade valdsamt over hela kroppen pga leverproblem.

Vibeka
0

Åt denna medicin i 7 veckor och blev jätte dålig!!! Ont i nacken,inne i halsen,värre i alla leder osv. men sånt här är juh individuellt. Mår du ej bra ska du vända dig till din Dr och påtala det!

Lycka till!

iml73
0

Ätit 4 tabletter om dagen sedan april 2004 och har inga biverkningar. Peppar peppar ta i trä så håller sig levern lugn trots 3-4 mediciner till!