Sår i näsan å lite allt möjligt
Någon som känner igen sig??
Jag har inte fått ngn diagnos men är under utredning.
Har inflammationer i leder och senskidor odyl som vandrar runt i kroppen. Har blivit några cortison sprutor och en hel del voltaren och panodil …….
Svullna leder och knölar på händer och fötterna.
Och sår i näsan till och från sista halvåret (nån som har nått bra mot det?)
Allmän värk i kroppen mer eller mindre.
Väldigt känslig för tryck typ skor, skärp odyl
Hmmm det var väl det stora hela utan att gå in på allt smått.
Nån som känner igen sig och har ngn idé om ifall det kan vara nått reumatiskt?
Tacksam om nån vill svara.
Kram på er alla ha ont människor ;)
Aliss

Jag får också ofta sår i näsan. Blev tipsad på apoteket om en nässpray som heter Nozoil och som smörjer slemhinnan. Den består av sesamolja. Enbart sesamolja, så när den tog slut har jag tagit rapsolja istället i en liten kopp, doppat en tops i och smörjt på såret. Det hjälper.
Jag har också mycket besvär med senskidor + senfästen. Lätt svullna leder.

Nosoil har jag testat men det funkar inte på mig. Får mer liksom "finnar" i näsan som går sönder och blöder. Har ngn nästan hela tiden ;(
Har du fått ngn diagnos hindul?
Idag när det är blåsigt i Skåne och inte så varmt börjar det genast kännas i lederna efter att ha varit rätt hyfsat ett tag i värmen …

"Ledvärk och entesopati" står det som diagnos. (entesopati = sen- och senfästesinflammation)
Sannolik spondartrit säger någon läkare. (Bechterew ingår i gruppen spondartriter)
Jag känner igen det där - blåst, åska och snöoväder, då mår mina leder bedrövligt dåligt och inför väderomslag, men på sommaren mår jag alltid som sämst.
Hoppas ni hittar något svar, så att du kan få hjälp!
Det viktigaste är väl att man kommer till en reumatolog som lysssnar ordentligt på vad man säger för det är faktiskt så att det är väldigt många reumatiska sjukdommar som inte syns med några prover utan man måste gå på vad patienten säger

Har fått ny tid hos min "vanliga" doktor i nästavecka. Hoooppas han skickar mig till reumatologen ;)
Du kan även söka en privat reumatolog om du vill det är många sådana också

Oj då tack för tipset SvenA, trodde man var tvungen att bli remissad dit ;)
Ha en fin helg

Har idag varit hos "vanlig" läkare för inflammation i hälen och ilskna sår i näsan. Fått smärtstillande, cortisonspruta i foten och salva för såren. OCH han tog ett blodprov på om det finns anlag för psoriasis och är det positivt skickas jag till reumatolog ;) ;) ;)
Lite glad iaf för det händer nått ;)
Ha en fin helg allihop