Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: mediciner-och-behandling
Läst 5209 ggr
lothus1
0

Roactembra (ny medicin)?

Hej

Jag läste just om en ny medicin, Roactembra, som verkar jättebra. Finns denna i Svea tror ni? Det är injektioner.

mongu
0

Roactemra godkänt för reumatoid artrit

EU-kommissionen har gett klartecken för ett nytt läkemedel mot reumatoid artrit. Den aktiva substansen tocilizumab minskar inflammationer i lederna genom att hämma signalproteinet interleukin-6

Enl. läkemedelsVärlden så är den godkänd.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

SandraG
0

Den medicinen är nog bara för dom som har hemskt svåra besvär?

Hittade denna länk.  http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5160458.ab

vildarosen
0

Om det är nån som har fått den så berätta gärna om hur den funkar för oss andra!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Vibeka
0

Kan berätta att jag får den medicinen nu, har fått 4 dropp hitills och ajg säger bara: Jag har fått mitt liv tillbaka!!!!!!!!Skrattande Jag hade så pass mycket värk och inflammationer i alla leder så att gå,sitta,använda händerna var nästan en omöjlighet! Nu är jag HELT rörlig och har endast lite ont i  mina handleder och händer!! Jag har återfått min energi och livsglädje igen!!

Jag är så innerligt tacksam för forskningen och Universum för att jag fått möjlighet att leva mitt liv normalt igen efter 2 års rena helvete…

Denna medicin är inte nåt som några få utvalda får men de vill först prova och se om man svara på de äldre medicinerna pga. dessa nya biologiska är så svin dyra rent ut sagt.

Lycka till alla!!! Kyss