Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: allmänt
Läst 4733 ggr
fibro
0

Ta en sup å slipp reumatism ???

Asså, det här måste ni bara kolla på, jösses….

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/medicin/article7319979.ab

Asfalt
0

Jaha…bara att konsumera mer då.. Flört

AnnaLundin
0

tja, jag får väl berätta för min väninna med ganska svår RA, att hon nog inbillar sig - hon fick sin diagnos i typ 25-årsåldern, då hon fortfarande var ute och festade ordentligt flera dagar i veckan….

(inte helt övertygad om att jag litar på såna där statistiska undersökningar i alla lägen)

axilur
0

Haha. Jag har någon slags reumatism och är dessutom alkoholberoende, och måste säga att det är de dagar jag är bakfull som jag har som mest ont. Då är det förjävligt. Dricker jag inte, har jag inte alls lika ont. Alkohol är ju vätskedrivande, och det kan ju knappast kännas bra i inflammerade leder att inte ha tillräckligt med ledvätska. Men de menade väl kanske att det på något sätt är mindre risk att utveckla reumatism. Det kanske är kört när man redan har det.

/Anneli

Mainebusters
0

Alkohol är bedövande. De dagar jag har ont så lindrar det faktiskt. Men det är knappast därför jag festar emellanåt.. Flört

Allvarligt talat så tror jag inte att det enbart är nackdelar med alkohol. Det finns säkert något bra med det också. I måttliga mängder då naturligtvis.

axilur
0

Ja, just när jag dricker känns det bättre, men mycket värre efteråt…

/Anneli