IcePower
Jag vill bara dela med mig om detta tips jag hitta…Jag ska kolla om det finns på vårt apotek så ska jag prova.
Nån annan som provat och kan ge sin synpunkt…??
Jag har använt den i flera år. Den är jätte bra att använda vid muskel smärtor och styvhet. ex efter för mycket trädgårdsarbete od.
Nu sen jag fick reuma så anväder jag den på morgonen ca 2-3 ggr med någon h i mellan sen är värken bort hela dagen. Den kör i gång cirkulationen, så sätt den inte till natten.
En jämförelse med Zoon som jag får smeta in med 3-4 h`s mellanrum passar icepower mig bättre.
Det är väl så att vissa av oss mår bättre av att kyla ner de smärtande områdena, medan andra mår bäst av att de blir uppvärmda. Man måste prova sig fram helt enkelt - själv mår jag bäst av värme.
Jag mår också bättre av värme.
Den kyler av en liten stund innan den sätter igång cirkulationen då är den riktigt behaglig. Zoon dövar ner smärtan men icepower sätter kroppen att jobba bort den.
Våga pröva några gånger.
#3 - jag själv kommer inte prova, eftersom jag vet hur mycket sämre jag blir av minsta lilla nedkylning, även om cirkulationen kommer igång efteråt. Men det kan säkerligen fungera för andra.
(de antiinflammatoriska gelerna har ingen som helst effekt på mig, vilket ren värme har)