Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 3752 ggr
[YlvaP]
0

Smärta hela livet?

Jag är 32 år och har haft djävulskt ont i mina leder. Hittar inget fel mer än att mina slemsäckar inflammeras. Har fått injektioner med en mix av lokalbedövning och kortison. Senast idag.

Troligtvis har jag även tumbasartros i bägge händer och är sjukskriven sen 4-5 veckor tillbaka. Jag har ont konstant och jag undrar om jag skall behöva ha ont i mina leder då mina skov kommer och i tummarna resten av livet? Känner mig som en gammal kärring och har en massa sjukdomar som 55+:are drabbas av.

Vill vara smärtfri men det är väl en önskedröm. Har jag varit sjukskriven i 300 dagar (svarta dagar alltså) så kan jag söka om sjukpension. Hoppas på att operationerna skall hjälpa. Har redan opererat för Morbus de Quervain men det är tydligen inte min diagnos.

Asfalt
0

Jag hade länge artros i yttersta leden i tummen. Inte klokt vad ont det gjorde. Satt i sådär knappt ett år, sen gick det över av sig själv. Har känning av det än ibland men inte lika jäkligt som då. Har även artros i ländryggen och det gör ont hela tiden, mer eller mindre.

Var sjukskriven länge tills FK i Gävleborg sa att antingen sa jag upp mej eller så började jag jobba heltid igen. Jag hade precis börjat hos sjukgymnast men det brydde dom sig inte om.

Så jag började jobba och nu sitter jag här med min rygg och otroligt ont i fötter och alla senor i kroppen.

Var är rehabiliteringskedjan???

[YlvaP]
0

Usch vad hemskt. Själv har jag problem med ryggen dock ej artros.

Jag jobbar som kassörska i en matbutik så mina tummar krävs ju hela tiden och det går inte att jobba med värken. Har blivit svagare och stelare. Gör ont i pekfingrarna också. Hoppas denna operation hjälper så att jag kan vara som normalt igen. Kommer nog aldrig mer tillbaka till det jobbet jag har idag. Söker kontorsjobb och dom växer ju inte på träd.