Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: s-l-e
Läst 6818 ggr
netanely
0

SLE ska man få influensavaccin ?

eftersom jag har SLE dvs. bland annat ett "överaktivt" immunförsvar vet jag inte om det är så smart att bli vaccinerad.

Vet ni ?

Alltså - hur tänker ni - för ingen kan ju veta!

Lottalis
0

Jag fick rådet att ta det så snart som möjligt. Har SLE, Sjögrens, AIH och astma mm. Tar cytostatika och kortison. Har inte tagit vaccinet ännu men kommer nog att göra det, tidigare var det sagt att jag inte fick ta det men hade ny kontakt med läkare.

MarHai
0

Det bästa är nog att rådfråga sin läkare, vad den rekomenderar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

netanely
0

Uppdatering: Jag blev vaccinerad. 2 dagar efter det  -kanonförkyld,huvudvärk/bihålorna  och värk i kroppen . bihåleinflammation,pencilin - och sen ytterligare en kur !

2 månader tog det ! min tveksamhet var alltså berättigad !

Lottalis
0

Jag har inte tagit mitt ännu. Varit förkyld haft feber i flera turer och sen glömt mellan varven. Nu vet jag inte hur jag gör. Hört många som blivit sjuka.

Hoppas du inte blev med några men av vaccinet.

Yred3
0

Nej, jag tror inte heller att det är bra med vaccin visd SLE

Isira
1

Min syster som har SLE blev rekomenderad det av sin läkare sen hon går på medicin som sätter ner immunförsvaret. Hon hade det jobbigt och blev dåligt i lite mer än en vecka eller två, minns inte riktigt. värken ökade de första dagarna. men annars mådde hon "bra" sen, eller som vanligt om man ska säga så.

netanely
0

5 månader  med penicillin, 3 veckor prednisolon  - sen operation i bihålorna är resultatet än så länge!

Jag gör inte om det igen!

Det enda positiva var att under tiden jag saknade luktförmåga,spred bönderna runt omkring ut sitt älskade flytgödsel. Jag var den enda som inte höll på att spy !