Ont o svullen
Hej! Hittade sidan av en slump och tänkte bara fråga lite. Kanske någon har tid o lust att svara ;)
Är 30 år och sedan en tid tillbaka (ca 6 veckor) har jag besvärats av onda fötter. Började med att dom ömmade lite. Övergick i rejäl svullnad. Nu är jag så svullen så jag får knappt på mig skorna längre. Speciellt min högra fot (är som en ballong lr nått)
Det värker, spänner och ömmar ända från fotleden o ut i tårna.
För en vecka sedan kom även besvären i händerna. Dom ömmar och värker. Ser inte särskilt svullna ut, men jag är ändå lite svullen o jag känner smärta, ömhet o domningar.
På morgonen måste jag ligga allt från 30-60 minuter o röra på fötter o händer för att kunna komma upp utan allt för mkt smärta.
Kvällarna kommer svullnaden och värken mer o mer både i händer o fötter.
Jag vaknar flera ggr/ natt pga värk. Hela fötterna känns TUNGA och värker extremt mkt!!! Händerna är ömma hela tiden o jag får stanna upp och "gnida" dom försiktigt flera ggr i timmen.
Har varit hos doktorn o dom tog massa prover. Men dessa tar uppåt 2 veckor innan jag får svar på. Är det någon här som kan ana vad det KAN röra sig om? Känns oroligt att gå sån här. Får lixom bara gilla läget, men ändå jag vill veta vad det KAN vara.
Mvh

Tillägg: Sitter jag med böjda knän kan det ta lång stund innan jag kan resa mig och det gör skit ont att räta ut dem. Likaså i armbågarna.
Det lutar nog åt någon reunatisk jukdom det finns flera stycken som har dessa symton
Vad du kan göra är at prova med vanliga iprem och vanliga alvedon mot värken
Det brukar hjälpa en del
Många reu,matiska sjukdommar kan man inte göra så mycket åt annat än att lindra symtonen