Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 3368 ggr
[JeanetteK]
0

En liten undran...

Jag har under vintern ofta ont i fingrar och handleder, men jag har inte tänkt så mycket på det. Nu i år har jag vissa dagar mycket ont och det går uppåt i armarna och även i tår och fötter. Idag har varit en tuff dag då det var svårt att få fingrarna att fungera på jobbet. Sen har vi en flatcoated retrievervalp på åtta månader som kräver mycket motion. Efter vår promenad idag (ca 1,5 timme) kunde jag knappt böja på tårna.

Jag vet att min mamma har haft ont i lederna, men hon har aldrig fått någon diagnos. Finns det någon som har något tips till mig vad jag kan göra. Jag känner att jag inte kan ignorera det längre. Jag försöker klä mig så varmt det går, men det verkar inte göra någon skillnad.

Längtar efter värmen…

Branneli
0

Boka besök på din vårdcentral, om du lider av detta. Förhoppningsvais år du en remiss till rematologen.

Lycka tillKyss

Psst, jag värmer min vetekudde till händerna & fötterna !

[JeanetteK]
0

Tack för rådet!! Glad

kram/jeanette

AnnaLundin
0

Det du själv kan prova att göra är att äta en kur med Ipren (eller någon av de andra antiinflammatoriska receptfria, Voltaren T, Eox och vad de nu heter - fråga efter antiinflammatoriska på apoteket), en vecka eller två och se om det gör någon skillnad. Berätta i för läkaren att du har testat det, om du gör det.

Lycka till!

[JeanetteK]
0

Tack för handgripligt råd! Det ska jag testa!Glad