Ny här
Jag vill bara berätta om mig men jag har ingen diagnos ännu. Jag har så mycket problem med mina leder som värker konstant och extra mycket vid ansträngning. Jag har tyvärr ett stillasittande jobb och jag spenderar mycket tid sittandes även hemma.
Dessa problem började för 7 år sedan då jag var gravid med vårt första barn. Ryggen pajjade jag redan som 15 åring och den värker den med.
Tidigare så gick jag oftast för en sak i tagen och alltid fick man en ny läkare men det är den sista månanden som jag har lagt ihop 1 och 1 och sett helheten i mina smärtor som har blivit värre än nånsin. För några år sedan gjordes ett reumaprov med det var negativt. Kanske det har ändrats idag, vem vet. Men jag orkar inte med denna smärta och inga mediciner verkar hjälpa. Jo en har en ganska bra effekt men den är beroendeframkallande så den tar jag inte så mycket av.
Välkommen hit! 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tack MarHai

Välkommen 
Proverna behöver inte visa positiva för att ha reumatism, sa min läkare. Stå på dej, om du orkar !!
Jag har också har ryggbesvär sen 8an. För ca tre år sen fick jag diagnosen bechterew. Värken spred sig till fingrar, tår,höft mfl ställen.
Har inte jobbat fullt sen 1998. Just nu är jag inne i ett skov, tar mina ordinarie piller samt morfin för att tya med livet just nu.
Hoppas på ny medicin, remicade,som ska vara bättre än det jag har nu !! Väntar på att sjukvården ska höra av sig, suck !
Uch vad jobbigt du måste ha det. Jag skadade ryggen när jag var 15 år under en simträning men istället för vila så fortsatte jag att träna och det har jag fått äta upp med ryggvärk när jag står still förlänge, bär något tungt eller när jag var gravid. Är sängen fel så blir det ryggvärk direkt.
Andra problem jag har med sängen är höfterna. Jag måste vända på mig ofta och det stör nattsömnen.

Oooops, så det kan bli. Kroppen ska man ju lyssna på, hrm, häller jag på & lär med !?
Stor skillnad med en bra säng.
Jag snurrar också mycket, pga värk. Emellanåt sover jag fyra timmar i sträck, en njutning !
Just nu är det pest hela nätterna, men det ska bli bättre, sen.(hoppas jag)
Det finns flera reumatiska sjukgommarr där reumatiska prover int visar något
Bland annat Psoriasis Atropati där det är vanligt med ledvärk i många leder
Så man ska inte stirra sig blind på vad proverna säger hela tiden
Jag har tänkt på det. Har utslag som kliar men jag tror inte att det är psoriasis utan eksem.
Finns ett bättre prov i dag som heter Anti-ccp be att få ta det om du ej gjort det :)
INgen aning om vad jag har tagit för prover. Men jag kan höra med läkarn när han ringer.

Du kan be dem kopiera din journal & skicka hem
.
En rättighet som man har.
Man kan få betala kopiekostmad
Undrar om det även gäller här på Åland?
Jag skulle tro att det går bra även där
Det är bara att fråga läkaren han måste kunna svara
Ni har så rätt. Det borde ju gå överallt. Kan tyckas iaf.