Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 4953 ggr
MarHai
0

Kyla och jobb

Hur klarar ni av att jobba i denna kyla?

Jag är fortfarande helt död efter att ha varit ute en hel dag i snöstorm och 15 minus. Efter att ha stått still i en hängställning i två timmar så höll inte mina knän när man sen kom ner på marken, föll bara ihop. Kunde inte jobba dagen efter.
Och eftersom jag även har Raynauds så blev händerna ur funktion, trots tjocka vinterfodrade handskar. Det gjorde så ont att jag var på vippen att börja gråta(och jag är väldigt smärttålig). Det kändes som om någon hade släppt ett tungt betongblock på händerna. Gråter

Hur fungerar det för er när det är så kallt ute? Eller ni kanske har turen att ha ett varmt inomhusjobb? :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[YlvaP]
0

Jag får jätteont i min kropp under vintern och det är jobbigt. Jobbar dessutom i en matbutik som inte har så mycket värme och drag direkt från ingångarna. Sitter i kassan. Jobbigt med alla varorna.

Pratade med gubben om detta och man borde bli pensionerad vintertid då det gör som mest ont.

hindul
0

Usch ja, Raynods är inte roligt så här års! Inte leder heller föresten, men jag tänkte ge dig ett litet tips: Jag hade turen att träffa en läkare som förstod sig på eländet med Raynods, och han skrev ut nitroglycerinsalva till mig! Har du hört talas om det? Det verkar inte vara ett välkänt läkemedel. Jo, själva den aktiva substansen används ju mot kärlkramp, men på annat sätt används den tydligen inte. Kanske du kan övertyga din läkare om att få den?! "Glycerin nitrat i essexkräm" ska det formuleras. 1% tror jag det ska vara, jag kan inte hitta mitt gamla recept för att se exakt och har tyvärr inte kvar någon salva heller… Man smörjer händer/fötter vid behov - helst innan de är vaxvita!

[SvenA]
0

Det viktiga är att man klär sig ordentligt med flera lager och gärna underställ med långa ärmar och ben samt att man har riktiga skor eller kängor så att man inte blir kall om fötterna

för blir man kall om fötterna så blir man kall i hela kroppen och får mera värk

Ävren om det kanske inte ser så snyggt ut med riktiga underställ så är det viktigare att man själv mår bra än vad kanske utseendet blir