Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: hjälpmedel
Läst 8233 ggr
AnnaLundin
0

skönt för nacke-axlar

Det är nog fler än jag som har smärtor i nacke och axlar. För mig och säkerligen flera andra ger det skön lindring med värme. Ett sätt är att använda en vetekudde som man värmer i mikron och sen lägger över nacken-axlarna (lägg en handduk mellan så du inte bränner dig)

Sen finns en annan grej som också ger värme:

En värmedyna som aktiveras med en knapptryckning och är varm i en timme ungefär. Man återladdar den genom att koka den i 10-20 minuter, när den har svalnat är den klar att använda igen.

Du hittar denna och fler varianter av värmedynor på www.acutemedic.com (länk till värmedynor nästan längst ner i menyraden)

vildarosen
0

Mmm låter skönt ju! det ska kollas upp lite mer av mig…

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

MarHai
0

Jag brukar använda en vanlig vetekudde när jag sitter vid datorn. Underbart för nacke och axlar!

Har också värmehjärtan som är underbara för mina kalla händer. Man "klickar" en liten metallplatta i den, så blir den genast varm. Det borde vara samma funktion som nackvärmaren :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

AnnaLundin
0

Det ÄR samma funktion som nackvärmaren. Cool

[Tassy]
0

Vet någon om det finns något liknande som inte väger så mycket? Min nacke/axlarna klarar inte tyngden ifrån dessa tyvärr Rynkar på näsan

vildarosen
0

#4 en annt tips är att värma en fuktig handuk i micron eller ugnen,men va uppmärksam så det ej börjar brinna. Och sen lägga den över axlarna men lägg den i en tunn handuk så det ej bränns.

Likadant om du vill ha kyla,in me den i frysen men lägg den sen i en annan tunn handuk så du ej får kylskador.

Det brukar vara mindre tyngd en en vetekudde eller nåt liknande.

Hoppas det kan vara till hjälp!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[Tassy]
0

#5 Tack för tipset Glad

Lill-Kisse
0

Bra med sådana här tips. Tack!

Andra överkomliga alternativ är fårskinn att sitta på, ylleschal att lägga över axlarna och benvärmare att dra på benen ända upp över knäna. Även fotlederna kan behöva skyddas från kallt golvdrag. Man kanske borde sticka muddar att trä över handlederna också.

På jobbet kan man ha en stoppad väst med krage, som skyddar mot drag och värmer nacke och axlar. Där finns kanske ingen micro nära till hands för att värma vetekuddar o dyl i.

Chestnut
0

Vetekudde är toppen, använder det till både knä och nacke.

Värmehjärtan till händerna skulle jag vilja ha, vart hittar man det?

Med vänliga hälsningar
Chess

AnnaLundin
0

Värmehjärtan finns på samma ställe som värmedynan jag skrev om i #0, följ länken där.

Chestnut
0

#9 Tack! Missade länken först Skäms

Med vänliga hälsningar
Chess