Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: allmänt
Läst 2430 ggr
fibro
0

MR och inkontinenssvar

Igår var jag hos sjukgymnasten. Han hade fått svaret på MR jag gjorde förra veckan på länd och bröstrygg, så jag fick 1:a handsinfo av honom. Ska till läkaren nästa vecka, blir intressant…

Röntgen visade att det tidigare bråcket inte blivit större, skönt. Men det har tillkommit spondylos och fasettledsartros och ett till litet bråck, massa förslitningar och buktande diskar…*sucka*.

Han sa att detta kommer läkarn inte ta vidare notis om då det på svaret står att det inte har nervpåverkan. Detta är enligt honom missvisande då MR tas liggande, då kan ju inte ryggraden belastas och ett rättvist svar komma. Han sa oxo att jag måste få vidare utredning då jag tappar känsel och blir så svag i benen…Måste få remiss till reumatolog tyckte han…inte så alldeles enkelt i vår kommun…

Det känns i alla fall skönt att nu veta varför jag fått så mycket mera ont…

Lustigt nog fick jag förra veckan svar på inkontinenstesterna oxo. Gynekologen tyckte det var mycket märkligt..Enligt testerna skulle det röra sig om symtom som man får högt upp i ålder, och så gammal är jag inte. Så han frågade om jag inte har nån reumatism…Han ville inte bara skriva ut piller, utan skickade remiss vidare för mer utredning..Även han tyckte jag borde till reumatolog..Jag tycker själv oxo besvären kommit lite hastigt, under ett år och det blir värre ju mer smärta jag har…

Känner mig lite avslagen nu…Men, men..bara att kämpa vidare…

vildarosen
0

Ge inte upp utan försök kämpa vidare! Det är inte det lättaste precis när man känner sig nere o så.. Men vi finns ju här där du kan lätta ditt hjäta för såna som förstår vad du går igenom!

Hoppas du får en remiss till reumatologen! Håller tummarna för att det kommer gå bra för dig!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

fibro
0

#1 Näärå, jag deppar ett par dagar, sen börjar kampen igen…

Får höra vad läkarna säger om allt nästa vecka. En sak ska de ha klart för sig, jag accepterar inte att detta bara skylls på FM!! De har ju en förmåga att dra allt över fibron…som om man inte själv fattar när det är nåt annat.

Jaja…får se nästa vecka.