Anhörig här!
Jag är en man som har en kvinna som har reumatism! Jag gör allt för henne men jag kan inte ta bort hennes värk,lider me henne när hon har det som värst,tar på mig mest hushållsarbete men hon gör det hon kan.
Finns det nåt jag kan göra emr för henne? Jag älskar henne överallt annat och vill gärna underlätta för henne det jag kan..
Men åååhh så bra att hon har dig!! Tänk om fler killar var som du, kunde man kalla dem karlar/gentlemän till att börja med
.
Du gör så gott du kan och det vet hon säkert. Det bästa är nog att fråga henne hur hon vill ha det…
Hur gärna du än vill så kan du tyvärr inte ta bort hennes smärta, men du kan kanske lindra…med mjuk massage tex.
Bara att du finns där för henne är ju ovärderlig hjälp
.
Men du…glöm inte bort att ta hand om dig själv oxo…jätteviktigt!!!
Ha det gott och ta hand om varann 

Åh vilken karl du är! Hon måste verkligen njuta när du finns som hjälper henne och finns där för henne!
Alla killar är inte såna så när det finns såna som dig så är det en man som är guld värd!!
Ta me henne på ett spa nån gång och njut bögge två av skön massage bad bastu m.m.
Hoppas hon gör nåt för dig oxå så du får njuta av att bli omhändertagen oxå!

Jag har en pojkvän med artrit, och läser på allt jag kan för att kunna se till att han äter mat som är bra för honom.
Det är svårt att vara anhörig ibland, man önskar som sagt att man kunde trolla bort all värken.. eller göra NÅGOT iallafall så han slapp ha ont.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Göra roliga saker…överraska när det minst anas….Behöver absolut inte vara långa resor/dyra tillfällen/….
Eller som min sambo…tar alltid dammsugaren…."det är bättre att du gör nåt trivsamt med kroppen" . Mycket andra vardagsgrejor i hemmet gör han också……min älskade sambo
.

Inlevelseförmågan och alla försök att förstå hur det kan kännas är värd massor. Att fatta att det finns både bra och dåliga dagar och vara beredd på att det svänger fort ibland.
Sedan kom jag att tänka på en helt annan sak. Även den som är sjuk, vill kunna göra saker själv. Det finns mycket tillfredsställelse i det. Man kan göra om en del saker hemma som underlättar, t ex byta vred på en kran till engreppsblandare, så förstår ni hur jag menar. Man kan skaffa hjälpmedel för att lättare öppna flaskor och burkar, köpa sopborste och skyffel med långa skaft etc.
#5 - bra tips!
Saker som underlättar vardagen är mycket värda, så at tman faktiskt KAN göra så mycket som möjligt själv!
Jag är förvisso inte jättehandikappad av mina besvär, men jag har ändå många hjälpmedel i vardagen som gör det lättare för mig.
Min man tar också i damsugaren. Jag skulle inte klara att hålla den.
Med handledsskydden ändrade vardagen betydligt. Kan göra mera själv.