Reumatism iFokus

Reumatism

Etikett: reumatoid-artros
Läst 20370 ggr
harriet1
39

Inflammation i muskelfästen

Hej, jag har ömma punkter på olika ställen av kroppen, ingen värk men det gör ont när jag kommer åt någon av

de här punkterna, de finns på låren på skinkorna bröstmusklerna utanpå överarmarna samt säkert några till som jag missat Cool det verkar som det aldrig går över eftersom jag testat flera gånger med flera dagars och ibland veckors mellanrum, vad kan det vara och det lär väl inte finnas något som hjälper emot detta. Är jätteglad att det inte värker och lider med dem som har värk.

Ha en skön sommar och jag skulle bli jätteglad för ett eventuellt svar

AnnaLundin
1

Psoriasisartrit kan yttra sig sådär och då kallas det artropati eller entesopati (jag har inte riktigt lärt mig skillnaden, men det är det jag har).

Det är svårt att komma åt mjukdelarna med läkemedel, tyvärr. Det som hjälper mig är kortison, som jag tar i låg dos.

Lill-Kisse
14

Har du inflammation i muskelfästen, kan du snart få värk och bli stel lite här och där, så ta det varligt med tunga lyft och belastningar över huvud taget. Misstänker du inflammation av något slag, bör du också gå till vårdcentralen och ta prover. Då visar det sig om du verkar ha en inflammation i kroppen och mot det kan du ta receptfria antiinflammatoriska tabletter som t ex Ibumetin, Ipren o dyl. Det kan hjälpa faktiskt.