Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettmediciner-och-behandling
Läst 5842 ggr
Linn
0

Cortison spruta

Hur är det med det? Hur har ni kommit fram till att få dem? Jag har ju precis påbörjat min utredning och får snart se om de hittat något och om de kommer gå vidare.

Misstänker att man behöver diagons för sådana? Flört Men det verkar som att det är många här inne som tar dem? Är det just till reumatiska sjukdomar eller hur fungerar allt runtomkring?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

MarHai
0

Jag kan tyvärr ge dig svar på alla frågor. Men jag har fått "erbjudanden" om kortisonsprutor i knäna, men tackat nej. Är livrädd för sprutor, så jag tänker försöka hålla mig ifrån det så gott det går.
Min syster har däremot fått sprutor i både händer, knän och axlar. Hon har mått bättre efter dem.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lill-Kisse
0

Tja, man börjar väl inte med cortison i unga år, är min första tanke utifrån vad man hört. Dess verkan och biverkningar tycks vara omdiskuterade. Det påstås bl a att cortison hejdar inflammation, men har nedbrytande effekt på leder. Det finns andra mediciner, som också motverkar och hejdar inflammationer.

Hur länge har du väntat på resultat av reumatologprovet? När började din utredning? Jag väntar också, men glömde fråga hur lång tid det tar att få besked.

vildarosen
0

Jag vet att idrottare får såna om dom har skadat sig i en led eller axel.. det verkar vara vanligt att få kORTISON när man är reumatiker.. Jag har fått tre stycken nu sammanlagt 2 i högeraxel o en i vänster axel.. Det brukar lindra riktigt bra för mig men är olika hos oss alla,pappa vägrar att ta dom då han fick det värre efter sin första..

Hoppas att du får en diagnos snart!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Linn
0

#2 Jag var där för snart en månad sedan och började min utredning då. Ska dit nästa vecka igen och får då se om proverna de tog då visade på något. Annars får vi se hur det fortsätter efter det.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Branneli
0

Jag har fått en spruta i höften, märkte ingen skillnad Obestämd

vildarosen
0

Skillnad har jag märkt i högeraxel nu sen jag tog den sista för 2 veckor sen,har ingen värk längre o det är så gött!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

ritblocket
0

När jag var liten och hade barnreumatsim fick jag alltid kortisonsprutor i knäna så fort dom blev inflamerade, svullna, vätskefyllda och allt det där. Har fått jättemånga sådana sprutor och det har hjälpt ett tag

Men eftersom jag var liten  (var som värst när jag gick i låg-mellanstadiet) så var sprutorna väldigt obehagliga, då fick jag dormicum, lustgas eller blev tillochmed sövd ibland bara för att ta en spruta i knät…