Tillbaka till VC
På fredag ska jag tillbaka till VC och se om de hittat något på proverna de tog. De tog blodprov för reumatism, sänkan, B12 (har haft brist på det innan) och så var det något mer jag inte kommer ihåg.
Jag hoppas innerligt att de har hittat något annars hoppas jag att min läkare har någon idé för hur vi ska gå vidare. Jag har själv hittat väldigt mycket som stämmer in på fibro men hoppas att det inte är vad jag har. Hittat en del som stämmer in på vissa rematiska sjukdomar också.
Vi får se vad hon säger men det hade varit underbart om det inte bli någon lång vända med hur många läkarbesök som helst för min del…

Hoppas att det går bra! Lycka till!
Berätta gärna hur det går - om du vill!

Will do.

Läkaren ringde idag och behövde flytta min tid. det blir på tisdag istället. och de hade inte hittat något på proverna de tagit men hon skulle berätta lite mera om det när jag kommer dit.
Syns alla reumatiska sjukdomar på blodprov? Är det någon som vet hur mycket blod de behöver för att göra sådana prover?
Alla reumatiska sjukdomar syns inte alltid på blodprover. Svärmor har haft reumatism i en herrans massa år och det syns inte på hennes blodprover. Hon har svullna leder och allt annat som stämmer in annars och diagnos.

#4 Tack, det var det jag misstänkte. Läkaren hade i alla fall idéer på vad för prover vi skulle fortsätta med och det känns riktigt skönt!

hm, tänker bara på min åldrige mors (dumme) läkare, som tog tag i hennes händer och bedömde att hon inte hade någon reuma, eftersom hon saknade reuma-knölar på dom.
Nu är det knä, fötter och rygg som hon har haft ont i, i alla år.
Men det hade han kunnat se på hennes händer, tydligen.
Inga prover, ingen vidare remiss.
Vad skall det likna vid? anmälningsbart tycker jag