Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettklotterplank
Läst 2382 ggr
Branneli
0

Karlavagnen ikväll.....

….handlar om reumatism !!!!!!!!!!!!!!!!

emiya
0

Ja, och jag klistrade mig vid radion! Det kom fram många bra synpunkter! Bl a var det flera som pratade om det där med att ena dagen ser man så pigg och fräsch ut så att man blir ifrågasatt "är du verkligen sjuk, du som ser så pigg ut?" - och sen nästa dag nästan kryper man fram eller i värsta fall tar man sig inte ur sängen ens…!

Branneli
0

Jaa, det ser ju helt olika ut för oss……och värken syns inte utanpå !!

ingla
0

Jag lyssnade också och det var mycket jag kände igen.

Ganska typisk det som en kvinna berättade att när hon varit hos läkaren och han frågade om hon hade ont så svarade hon nej. Det känner jag igen. Man tycker ju att man inte har så ont för att det finns där jämt.

Jag har nu haft RA i 35 år och har bla krockiga fingrar och en hel del annat. Så nu syns det att jag haft ont!!

Branneli
0

Hoppsan……..syns fortfarande att du har värk alltså Skäms…… tyvärr tänkte jag inte på detta fenomen

MarHai
0

Tyvärr missade jag det, men min mor hörde det, och sa att det var ett väldigt bra program.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Branneli
0

går att lyssna via datorn i efterhand Flört

ingla
0

#4 Inget att skämmas för.

Det är ju så att värken börjar långt innan det syns utanpå och det är ju långt ifrån alla som får deformerade leder. Vilket vi får hoppas blir mer och mer sällsynt.

vildarosen
0

JAg satt o lyssna på det o jag börja gråta för jag insåg då att det finns fler i detta avlånga land som har dessa reumatiska sjukdomar,inget man hör om varje dag så att säga…Jag kände igen mig själv så otroligt mycket me att ena dan så har man knappt ont o andra kommer man knappt ur sängen…

Allmäneheten borde ju informeras lite mer om dessa sjukdomar o attdet ej syns på många av oss…

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Branneli
0

Precis så sa jag till familjen denna kväll när vi åt kvällsmat. Tänk om den pulserande värken i händerna syntes !!!! Efter att putsat 3 fönster, strukit gardiner & satt upp dessa = mer värk i händer ….. Blääääääääääääää Gråter

emiya
0

#8 Man räknar med att ca 2% av Sveriges befolkning har någon form av reumatiska besvär. Reumatikerförbundet med nästan 60 000 medlemmar runt om i landet gör ett enormt arbete med att föra ut kunskap till allmänheten om de reumatiska sjukdomarna. Man arbetar gentemot läkare, vårdpersonal, politiker och övrig allmänhet med olika informationskampanjer. Detta arbete har intensifierats de senaste 20 åren. Reumatikerförbundet är också delägare i Spenshults Reumatikersjukhus i Halland.

Det finns drygt 200 reumatiska sjukdomar, varav 80 är mest kända och namngivna.

Reumatikerförbundet har 240 lokala föreningar på de flesta orter i landet. Själv är jag aktiv medlem och styrelseledamot i Reumatikerföreningen Kungälv. Glad  

Titta gärna in på Reumatikerförbundets hemsida! www.reumatikerforbundet.org

vildarosen
0

# 10 Det ska jag göra!! Det va mer än jag visste faktiskt,alltid lär man sig nåt nytt!GladJag har inte satt mig in  i allt som har me dessa sjukdomar att göra…Men det är skönt att veta att vi är fler!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus