Smärta som aldrig går över!
Ja, så är det verkligen.
Jag kan ha några bra dagar, kanske till och med 1 vecka, men då har jag förstås tagit det riktigt lugnt men känner ändå av en svag värk.
Då tror jag, åh äntligen börjar det vända och värken börjar försvinna, men sedan PANG är den tillbaka med kraft och hämnd! :(
9 månader har det gått nu. Ländrygg och fötter.
Läkarna står på sig att det bara är lumbargo och plattfot alternativt hälsporre.
Men 2 sjukgymnaster misstänker mjukledsreumatism och förstår inte varför läkarna inte tar prover för detta eller skickar mig på remiss.
Jag är lika fundersam.
Min mamma har fått diagnosen fibro sedan några år tillbaka men nu är hon under utredning för psoriasisartrit.
Min mamma, moster och morbror har alla problem med fötterna, tror morfar också hade det.
Ingen läkare har frågat om min familjehistorik, självklart ska jag ta upp detta vid nästa läkare besök, har bara inte kommit dit än.
Jag har tagit anti inflammatoriskt i 4 veckor och fick världens magattack med diarre inklusive extrema magsmärtor så det kändes som inälvorna skulle gå sönder!
Fick detta en gång innan när jag var inne på början av 4.e veckan av anti inflammatoriskt men då åkte jag till akuten och efter en massa prover utan att hitta problemet sa de magsjukan.
Men nu misstänker jag kanske det är en biverkning.
Jag gjorde ett uppehåll med medicinen och allt blev bättre, likadant nu.
Tycker det är skumt att åka på magsjukan med någon månads mellan rum och i samband med att jag påbörjat medicineringen igen.
Så nu vågar jag inte äta mina tabletter.
Jag är inne på en liten bättre period med fötterna och ryggen, haft hyfsat lugnt i 3 dagar men har också då varit magsjuk så haft problem med något helt annat haha.
Har även påbörjat varmvatten bads gympa och guh det kändes i fötterna, trodde inte jag skulle märka av något men det gjorde jag!!! Ändå skönare i vatten än på land, ryggen gjorde inte ont vilket var super skönt!
Har även en motions cykel hemma men 5-10 minuter in så gör ryggen jätte ont.
Tragiskt!
Är väl bara att kämpa vidare.
Personligen misstänker jag något reumatiskt.
MR röntgen och vanlig röntgen visade inget på ryggen förutom en uttorkad disk som buktade ut lite till vänster men inga nerver i kläm.
(kanske inte när jag ligger rakt vilket är den skönaste positionen men när jag står och går kanske något kommer i kläm (min egna åsikt.))
Har aldrig hört talas om ryggskott šom varar i nio månader. Då är det inte ryggskott.
Håller med dig om att det är ryggproblem. Känner väl igen att ryggläge är det bästa. Kan heller inte stå eller gå mer än 10-15 minuter i taget pga "tunna" diskar. Klart att det trycker på nerverna! Inte konstigt alls att värken fortplantar sig till fötterna. Har också provat motionscykel men fick hoppa av efter en vecka. Skönt att bad kan hjälpa dig i all fall. Hoppas du snart får hjälp!
Ja för ibland när jag går kan det faktiskt kännas strålande, ner vid skinkorna och upp mot övre ryggen, ibland även baklåret, det gör djävulskt ont!
Vad jag förstått är när det känns strålande är det en nerv i kläm.
Men sedan har jag ju den konstanta värken och smärtan, ryggen är egentligen värst, fötterna är lite bättre nu, men som sagt, tagit det väldigt lugnt.
Lyfte en kartong idag med porslin i, ryggen sa ifrån med en gång, ungefär som en huvudvärk men i ländryggen, varade några timmar. EN KARTONG! ETT LYFT! Gick från bilen och in i lägenheten med den, 2 minuter max.
Å läkaren tror jag ska kunna gå tillbaka och jobba inom äldreomsorgern, de är galna! Kommer aldrig läka!
Iscias-nerven.
Tycker även det kan låta som diskbråck/kota i kläm.
Väldigt märklig reaktion av din läkare 😕
Du ska äta Omeprazol samtidigt som du äter inflammations hämmande mediciner så mår magen bra eller bättre. Lycka till med att få veta vad som orsakar din smärta :)
Hej #5
3 av 5 omgångar har jag tagit anti inflammatoriskt med omeprazol.
Första och senaste gångerna gjorde jag inte det.
Har dock vägrat äta anti inflammatoriskt nu för jag vill att min mage ska läka, antingen är den i obaland pga 10 månaders tabletter eller så… ja jag vet inte.
Har fortfarande värk o smärta.