Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettläkarbesök
Läst 2356 ggr
Bjallstal
0

Lund eller Malmö?

Har äntligen känt att botten är nådd för mig i Helsingborg, nu orkar jag inte med dem mer. Bägaren rann över idag och nu efter mycket om och men får jag bli flyttad. Men frågan är Lund eller Malmö? Någon här inne som har erfarenheter härifrån? Känns som om de flesta här inne bor längre norrut, men håller tummarna :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annie66
0

Själv har jag bara gått i Lund och tycker de är jättebra. (Besöker även kardiologen i Lund regelbundet och har angående det tidigare erfarenhet av Malmö som jag inte gillade!) Jag hejar på Lund när det gäller läkarvård över huvud taget skulle jag vilja säga. Har under årens lopp besökt en del olika mottagningar både där och på andra platser.  Min läkare i Lund är en väldigt duktig reumatolog som forskar en hel del. Torr som sand men kunnig som få! Min syster som också går på samma mottagning är lika nöjd med sin läkare. Sköterskor, provtagningspersonal och receptionister är trevliga och inkännande allihop enligt mig. Men observera!: Det är min åsikt, du ska bilda dig en egen. Allt beror på hur man möter och blir bemött. Ring och prata med dem, ibland kan man känna in bara genom hur man blir bemött i telefonen. Lycka till!

/

Bjallstal
0

Har fått remissen skickad till Lund, träffade en reumatolog där förra året för en " second opinion" så ska tillbaka till honom . Skulle få en tid hyfsat fort sade dem :) Känns så bra att komma ifrån Helsingborg :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Anita N
0

Jag är Helsingborgare men går också i Lund. Håller med om att all personal är underbar både på mottagningen och avdelningen.

Glad Skåning

Bjallstal
1

Fick en akuttid till jouren i Lund idag, och fick min gamla läkare! Han är lite udda i sitt sätt, men otroligt bra på sitt jobb och ger mig hopp inför framtiden. Lite smått chockad när sköterskan sade att just han hade tid, eftersom jag fått reda på att han bara skulle vara i Malmö. Men två tummar upp för hela min upplevelse i Lund, allt ifrån sköterskan på telefonens bemötande, till läkaren, till undersköterskan på Provtagningen och hon i receptionen. Alla var så himla trevliga och tillmötesgående, om man jämför med Helsingborg. :)

ingaarba
0

Hej. Jag undrar kan man besöka reumotologen i Lund med egenremiss? Hur lång  väntetiden blir?