Skulden för att vara reumatiker
Som reumatiker kan man ju även få depression då reumatiska sjukdomar slänger om hela ens liv. Detta har jag fått 20 tim beviljad psykiterapibehandling för vilket jag sett framemot MEN den enhet jag skall gå till verkar inte förstå att det kommer förkomma dagar jag måste ändra tiden på.
Jag har inte hunnit starta min behandling än för första veckan var barnen sjuka, andra veckan hamna jag akut på sjukhuset inlagd på vårdavdelningen och tredje veckan tog jag i för hårt på terapiträningen att gå var uteslutet, jag blev sängliggande.
Min man ringde då dem om en ny tid efter terapiträningen och får till svar "vi börjar se ett mönster, hon kanske inte vill hit" med en riktigt arg ton. Han sa "ni kan få prata med henne själva annars" men ICKE det ville dem inte. De bad mig istället skicka mail för ny tid för någon i telefon ville de inte ge, så jag skicka mail till dem men de skiter nu i att höra av sig.
… och de är informerade om att jag är reumatiker och har svårigheter i vardagen iom det långt innan det ens var på tal om tider för träff.
Eftersom de nu inte vill höra av sig överhuvudtaget pga att jag fått förhinder jag omöjligt kunnat förhindra utom biten med att ta i för hårt på träningen, kan hända även den bästa, så känns det som att denna behandling är bortkastad tid att ha ansökt om. Jag blir ju syndabocken i det hela och får skulden för att i princip vara reumatiker och dessutom ha barn.
Tyvärr kan man inte byta enhet, de 20tim är redan registrerade hos dem. Jag valde just dem för att jag hade hört så mycket bra, att de är förstående mm, men nu betvivlar jag det.
Hur skulle ni tänka kring detta?
det låter verkligen inte lätt! Hoppas det blir bättre och löser sig!
Jag skulle nog se till att verkligen få en ny tid och bara ta mig dit oavsett vad. Jag brukar fixa färdtjänst då jag bor långt bort och har ofta svårt att komma till sjukhuset pga sjukdomen.
måste du vara där i 20timmar innan du kan byta eller vad? Det är svårt att få hjälp av några som inte vill hjälpa än och då vill man såklart byta
Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker medarbetare cockerspaniel ifokus
Har du ekonomisk möjlighet, så undvik den offentliga psykiatrin och gå privat istället.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Nej, 20 tim är den tid jag är beviljad. Vill jag fortsätta efter det får jag betala ur egen ficka.
#2 Detta är privat, 20 tim bekostat av landstinget.