Orkar inte detta igen
Så har gått på Humira sedan i maj. Har mått väldigt bra och aldrig blivit riktigt dålig. Lite små stel och öm som absolut Max, och då i samband med hårt arbete eller för mycket träning. Men har inte kunnat sova i natt och grät när jag till slut vaknade imorse. Kunde inte röra mina axlar och har redan tagit hela dagens smärtstillande, så blir att ringa reuma på onsdag, vet inte om jag ska ringa Lund eller Malmö dock. Min läkare är på båda och jag har träffat honom i Lund, men fått kallelse till Malmö som jag fick avboka. Tar metoject med Humira nu men har testat, bara kortisonsprutor, kortisontabletter, kortisontabletter med metotrexate, kortisontabletter med metoject, bara metoject, metoject med cimzia, metoject med enbrel, metoject med Orenzia och nu metoject med Humira. Har säkert glömt någon, jag orkar inte. Har varit sjukskriven 4 månader 2013, 6 månader 2014 på grund av medicinbyten och medicinstrul.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Du har ingen infektion på gång?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, har haft det under hösten och brukar inte bli så här dålig då trots influensa mm. Då kommer stelheten, tröttheten och munsår som ett brev på posten. Jag har kanske bara haft tur och inte haft skov så jag inte har använt humiran direkt. Har fått snäppande ich stelhet under hösten i två leder jag aldrig haft problem med under hösten dessutom. Hoppas att du har rätt och jag har fel dock, för nästa steg blir troligen medicinering via infusioner.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Har du provat metylsulfonylmetan? Min pappa stod på höga doser prednisolon, methotrexate och olika kombinationer av orudis, fentanyl och kortisoninjektioner och hade ändå så ont att han knappt kunde röra sig plus att han var stel i alla leder. Han började med metylsulfonulmetan och blev helt smärtfri och kunde efter hand sluta med alla andra mediciner, stelheten försvann däremot inte men den kunde han leva med när han inte hade ont längre. Han fick börja med en liten dos på bara 1 krm och öka långsamt och behövde komma upp i 1 msk per dag innan han fick full effekt. Kanske något att prova? Det kolliderar inte med de andra medicinerna men man bör ändå ta dem med en timmes mellanrum.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Hur mycket medicin ska en kropp orka med egentligen? Det är väl inga helt naturliga ämnen precis? Med tanke på sådana här bakslag undrar jag om man verkligen ska ha lika mycket jämt.
Hoppas du hittar din doktor Bjallstal, oavsett vilken ort han råkar vara på.
Tack Lill-Kisse! Jo verkligen, jag so. Är så anti tillsatser, hormoner och andra kemiska ämnen vi får i oss via maten och preventivmedel så känns det inge vidare med alla dessa gifter, men samtidigt fungerar jag verkligen inte utan dem. Ja, ska ringa och försöka lokalisera Jon haha så får jag ta det där ifrån