Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettpsoriasisartit
Läst 1888 ggr
Nettan4
0

Bekräftad diagnos

Så har jag då varit, som det känns som sista utvägen för att få en diagnos, hos en privat reumatolog i Lidköping och hon bekräftade och förklarade det jag redan trodde, att jag har psoriasisartropati MEN trots flertal läkemedel som ej fungerat ville hon inte gå till nästa steg dvs Metotrexat pga biverkningar och att jag inte hade så mycket hudengagemang😞 Så får väl fortsätta ha ont.

Lill-Kisse
0

Det var väl ett himla konstigt argument. Alla får inte biverkningar av nämnda medicin. Dessutom finns det andra mediciner. Be att få remiss till Reumatologen på närmaste lasarett för närmare utredning.

Nettan4
0

Det värsta är att på reumatologen vill de inte ta emot då de anser att det inte är nåt de ska behandla, de satte inte denna diagnos utan entesiter när jag var där förra året.

Lill-Kisse
0

Det måste kännas väldigt tråkigt för dig med dessa besked.
När det gäller reumatiska sjukdomar, verkar många utvecklas successivt (om jag förstått andras berättelser korrekt). Med tanke på det, kan man väl be att få nya prover gjorda och ny remiss till Reumatologen med något års mellanrum.  Det vill jag i alla fall hoppas och tro.