Psoreasisartrit ?
Hej ! Har till å från under 5 års tid haft ont i bröstbenet, man har fått kortison,penecilin. Och röntgats flera ggr utan att hitta på något alls :-( Smärtan kommer som om ifrån övre magmunnen men har fått omeprazol men ingen förbättring utan den obehagliga smärta centrerad i bröstkorgen (kan vandra lite över lungområdet ibland) kan komma oavsett vila eller stress/ansträgning. Har ej genomfört gastroskopin ännu, men tror ej på magen som strular då den inte är öm någon stans i samband med denna "bröstsmärta" HAR ej fått remissen ännu till någon läkare för psoreasisartrit utav Capio vårdcentral (ja jag har även psoreasisutslag på armar å ben även på bålen å bröstet i rätt mild skala ändå. Alvedon å andra paracetamolsubstanser hjälper ej när den tränger på. Sökt akut pga oron som uppstår men inget fel i andning,hjärta eller vitala organ hittas. Man börjar fan tro att man e dum i skallen själv å bara inbillar sig :-( Men detta inskränker verkligen på mitt dagliga liv å familj,denna oro att det skulle va något obotligt?. Förslag på en bra artrit läkare i Stockholm mottages tacksamt med namn och mottagning. Är det någon som känner sig bekant med vad jag beskrivit ovan ? Börjar snart bli knäckt över detta Tack på förhand över svar Matte
Hej! Har inte besvär från bröstbenet men från många andra leder i kroppen och syns inget på prover el röntgen, håller med att man blir lite "knäpp" och orolig i högsta grad. Annars är symtombilden liknande fast mitt förflyttar sig i olika delar. Har du testat att skriva egen remiss? På vissa ställen funkar det. Lycka till!!
Tack för ditt svar å skönt att man ej är ensam om detta ändå.. Du menar att skriva in sig själv ?
Christin Lindström, Sophiahemmet i Stockholm är en fantastisk reumatolog. Har behandlat min SLE sedan 1982. Vet inte om hon tar emot nya patienter men det skadar aldrig att försöka.
Lycka till!
Jo på vissa reumatologmottagningar kan man skriva en egen remiss och skicka in, tyvärr kan det vara svårt men värt ett försök finns också privata läkare men kan kosta en del om de inte är kopplade till landsting. Lycka till!
Stort tack ska kontakta sopiahemmet å höra mig för,bor på Lidingö så nära å bra