Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 1253 ggr
HI91
0

Alcohol lindrande effect?

Hej, jag har ännu inte fått en hundraprocentig diagnos för reumatism än, utredning är pågång.. Men med flera reumatiska sjukdomar i familjen och andra uteslutande utredningar så är jag väldigt säker på att jag har nån sorts reumatism, troligast ledgångsreumatism. Men min fråga är om andra här har upplevt att ni mår bättre i leder och värk efter att ni druckit dagen innan? 

Jag är inte den som brukar dricka i vanliga fall, överhuvudtaget, men denna helgen blev det en del, både torsdag natten och fredagsnatten, och dagarna efter va helt underbara, jag minns inte när jag senast va så smärtfri, fingrarna va något svullna, som vanligt, men de gjorde inte ont.. men idag så börjar värken sakta komma krypandes tillbaka.. Så det är mest av ren nyfikenhet jag undrar =) (lovar, jag skall inte gå å börja dricka för jämnan:P)

Zwinto
0

Åh, det har jag aldrig hört talas om! När jag drack så var jag döende nästa dag, kändes som att någon kört över mig med en lastbil! Men vi får hoppas på att du får en diagnos och behandling snart.

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

HI91
0

Har hittat lite nu på andra ställen om nån forskning tydde på att det skulle kunna va så.. 

Problemet är bara, om du läser mitt andra inlägg, att jag tror inte jag kan ta nån av den medecin som finns för att behandla eventuell reumatism..

litenvovve
0

Har aldrig heller hört talas om detta… För min del är det precis tvärtom. Att gå upp ur sängen dagen efter är det nästan inte tal om..