"Fråga Doktorn"
Jag hörde i programmet Fråga Doktorn en kvinna oroa sig för om hon kunde träna för mycket när hon åt Prednisolon. Hon blev nämligen så väldigt pigg och kände sig ivrig på att träna. Jag äter Prednisolon och inte känner jag mig pigg precis, fast det jag gör lättare trodde jag att det var för att tabletterna tar bort smärtan och svullnaden. Finns det något som säger att man blir piggare, mer alert av tabletterna?
När jag gick på Prednisolon så blev jag pigg och väldigt energisk.Även en väninna som går regelbundet på kortison får överskotts energi och kan knappt sova. Alla reagerar olika på kortison.
För mig gjorde medicinen ingen som helst verkan. Blev definitivt inte piggare!

Jag är otroligt trött. Om de beror på prednisolonen eller ej är en fråga men jag sover upp mot 12 timmar per dygn i omgongar, är sjukskriven på halvtid
Jag får inga kickar av kortison heller, synd för det skulle behövas!
Det verkar som att det är två läger. De som blir pigga och klarar av en massa. Sen vi som inte känner något speciellt. Men ni som inte blir pigga, blir det åtminstone mindre smärta och svullnad? För så är det med mig.
Kommer ihåg när jag fick en hög dos kortison på sjukhuset, sov bara små stunder på några dagar och var alldeles speedad. :D
Det är inte alltid lätt at le vackert!
Hur mycket piggare man blir beror även på vilken dos man tar. Doser under 10 mg/dygn gör inget för min energi.
Glad Skåning
Jag tar kortison sedan 6 v och de första två veckorna var jag så pigg och kunde knappt sova en blund. Sen började jag ut och gå timslånga promenader och då blev det bättre och nu sover jag bra och är pigg och full av energi (är a67 år och känner mig som 20:-). Jag började med 6 tabl per dag och är nu nere i 3 tabl per dag. Har inte ont nånstans längre och är inte svullen eller är har ont.