lite frågor
Hej
2008 så fick jag en livskris, mkt på jobbet, en nära anhörig dog och jag fick en förkylning som jag hade ett halvår.
Efter det så fick jag inflammationer i händer, fingrar, fotleder, knän osv. Fick komma till en reumatolog som sa att jag hade palindrom reumatism, fick medicin mot detta och nu 2014 så gick jag till min vanliga VC för att diskutera sertralinet då jag får ångest av all smärta jag har i kroppen. Då frågade läkaren en massa frågor och sedan kände på alla triggerpunkter för fibro och sa att jag hade det. När jag kom till min reumatolog så sa han att huvuddiagnosen är fibromyalgi och inte palindromen?. Hade smärta på alla 18 triggerpunkter. Frågan är nu om jag ska sluta med mina reumatiska mediciner och bara ta de för fibron och se om inflammationerna kommer tillbaka? jag är också väldigt nyfiken på om inflammationerna kommer tillbaka om jag tar bort medicinen eller hur det blir.
Rådgör med din reumatolog! Eftersom du verkar ha båda diagnoserna bör du antagligen använda de mediciner reumatologen förskrivit - annars borde han ha sagt vilka du skulle sluta med. Lycka till!