Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettreumatoid-artrit
Läst 2811 ggr
litenvovve
0

Reumatoid Artris & Gravid

Hej!
Enligt min Reumatolog så är ett av de bästa sätt att lindra smärtan; att bli gravid. Enligt honom skulle nästintill alla bli smärtfria alt. ha betydligt mindre värk under en graviditet…

Ni som har RA och varit gravida, hur har ni haft det och stämmer detta påstående på er eller det är mest "de flesta" som blir hjälpta.

Tack på förhand

Sjöstjärna
0

Jag vet att detta inte alls är vad du frågade efter, men eftersom min pappa hade RA och blev helt smärtfri med kosttillskottet MSM så vill jag bara nämna det. Han stod på både Prednisolon, Methotrexate, starka värktabletter och kortisonsprutor och kunde efter hand sluta med alltihop så länge han började dagen med 1 msk MSM i en kopp grönt te. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

litenvovve
0

#1, Tack så jättemycket för tipset. Skall kolla på detta! :)

[Shettisar]
0

Hej.Har RA och under min graviditet så mådde jag toppen.Men efter ca1 månad efter förlossningen kom mitt skov.Så pass dålig att mina sambo fick ta ut pappaledigheten istället för mig och mammaledig.

TjockaBerta
0

Jag mådde också bra under alla mina graviditeter men fick enorma skov efteråt. Minns hur jag stod och grät på natten när jag skulle byta blöjor och hade så ont i händerna att jag inte kunde.

>>>Malum domesticum<<<

AnnaFagerell
0

Värken var ej jobbig under graviditeten men hade an massa andra bekymmer istället samt att så fort barnet var född kom skoven…

Medarbetare på djurskydd.ifokus