Symbol
Hej.
Jag tänkte be lite om hjälp från er här inne.
Min älskade mormor har en långt gången reumatism. Den har gått så långt att hon väger 30kg, ligger mestadels ner då hon inte kan röra på sig, äta går inte och det flytande börjar bli jobbigt för henne.
Läkarna har sagt att de i princip väntar på att hon ska dö. Då dem inte vill ge henne mediciner så efter nästa förkylning, lunginflammation eller vad det blir så kommer hon att dö.
De vill inte ge henne dropp för att de förlänger bara hennes lidande.
Så jag väntar på att min mormor ska avliva och så fort hon gjort det så kommer min morfar följa efter då han också är dålig. Dem kämpar för varandra kan man säga 🌺
Det jag vill ha hjälp med är att komma på en symbol som jag ska tatuera in till minne av min mormor, som såklart ska vara en symbol för reumatism.
Vad tycker Du är en symbol för reumatism?
Where you invest your love
you invest your life
Så du tycker fjärilar är en symbol för reumatism :) ?
you invest your life
Ja och Blekinge reumatikerförbund hade den symbolen på sin sida såg jag nu ;-)
Jag anser att fjärilen är en symbol för reumatism ja, men främst för SLE. Det kommer från det typiska fjärilsutslaget många har vid SLE. Alltså tycker inte jag personligen att det funkar för all reumatism. Men alla har ju sina åsikter ^^ I alla fall så dog min morfar i cancer. Istället för att tatuera in något som påminner mig om sjukdomen ska jag tatuera in en liten segelbåt - något som påminner mig om just honom.
Okej :)
Det ända jag tänker på är reumatismen när det handlar om mormor.
Hon hade inga direkta intressen vad jag kan associera just till mormor. Har ju hört att hon tycker om johnny cash men eftersom det inte är något jag fick uppleva så är det ju kanske mer min äldre syster som kan relatera till just den delen.
Mormor satt alltid och tittade på tv och ganska fort fick hon problem med talet.
Knivigt det här !
you invest your life
Vet du vilken form av reumatism det är? För med hjälp av namnet kanske det är lättare att komma på något? :)
Jag har faktiskt ingen aning.
Det är lederna hon har problem med det är det enda jag vet, inte något om körtlar eller så. Hon har blivit stelopererad i hela händerna, fingrar och handleder. Det är de enda jag vet om hennes sjukdom men det kanske är symptom för 23234 olika grenar inom den här hemska sjukdomen. - om det nu finns olika grenar hahaha, dumstruten på
Jag ska fråga mamma när hon slutar jobbet om hon vet vad det heter.
you invest your life
Jag hade nog också valt något som man kan associera till just henne som person.Inte sjukdomen .
Men det enda hon gjorde var att titta på tv då hon mådde så dåligt och inte kunde göra något annat. Hon var väldigt glad, skrattade så otroligt mycket åt allt men vad kan det vara för slags symbol? Kanske fel forum att skriva i :)
you invest your life
Men innan hon blev sämre? Något specifikt intr eller något som förknippas med henne mer än glädje? Din mamma kanske kan hjälpa dig?
Hon har varit dålig hela min uppväxt. Och om min mamma vet något så är det ju något som hon associerar till sin mamma och inte jag till min mormor. Därav det svåra.
you invest your life
Min mormor heter Linnéa i mellannamn, precis som jag, och då tänker jag på blomman, och det skulle kunna vara en idé. Eller om din mormor kanske doftar efter någon speciell blomma, krydda eller liknande? Något du känner igen henne på mer än just ting.
Min morfar i princip levde på havet och jag var alltid ute med honom och fiskade, därav segelbåten. Men ännu har jag inte gjort min tatuering. Jag vet att jag vill göra detta, men jag vill inte stressa igenom beslutet om HUR segelbåten ska se ut. Det finns ju många olika sätt att visa det på. Och efter det är det permanent. Jag vill inte ångra det, tänka att den hade sett bättre ut på annat vis, så därför väntar jag. Nu har det gått 2,5 år sen han dog, och jag funderar fortfarande. Men det känns bra. På så vis vet jag att den kommer bli perfekt. Min bror valde att tatuera in en örn strax efter han dog, vilket jag har svårt att förstå. Det kändes impulsivt eftersom anledningen var att en örn svävade över kyrkan på begravningsdagen. Men alla har ju sina anledningar. Hoppas du väljer rätt, och tänk på att inte stressa igenom det. Den ska ju sitta där hela livet sen.
Okej, ja hon heter ju lily och det på engelska är ju lilja blomman :)
you invest your life
Ja, det hade kanske varit gulligt? :)