Vad är vad?
Blir rädd och besviken varje gång jag får känningar trots medicin. Jag medicinerar just nu med Humira och har hunnit ta 3 sprutor. Dessförinnan har jag provat simponi som hjälpte i sex veckor och sedan blev verkningslöst, efter det fick jag enbrel som jag stod ut med i 1,5 månad men fick kraftiga allergiska reaktioner så var tvungen att avbryta. Jag behandlas mot psoriasis artrit då det är högst troligt att jag har detta. Anledningen till att jag är besviken är att jag inte har så många chanser till att prova medicin då dessa bör fungera enligt min läkare, och jag vill för allt i världen inte hamna i samma sits som tidigare innan medicinen. Den senaste veckan börjar jag dock känna av värk igen, otroligt ömmande fötter och händer. Smärta i höft och axlar. Inte alls samma smärta som tidigare då jag knappt kunnat gå men ändå väldigt kännbar med tanke på att jag nästan varit smärtfri med sprutorna. Till saken hör att jag även har Fibromyalgi, vilket naturligtvis kan väga in. Jag har även ett misstänkt diskbråck i nacken som hela tiden smärtar. Frågan är dock om ni som medicinerar med Humira eller någon annan biologisk medicin får som ont i skov trots medicinen?
Humiran har inte hjälpt mig alls. Tog den i tre månader helt utan resultat. Fick istället också värk som kändes som träningsvärk i alla mina leder dagligen vilket var väldigt jobbigt. Sen fick jag klåda i ansiktet. Huvudvärk, ont i halsen och en rad andra märkliga biverkningar.
Medarbetare på djurskydd.ifokus