Nytt medel för mig.
Vill höra om någon använder Cimzia?
Ska sättas in på detta och har läst lite om det. Biverkningarna är ju allt annat än trevliga.Visst de är skyldiga att skriva om dom men ändå,man blir ju mörk rädd.
Hur upplever ni som använder Cimzia effekten på er värk och svullnader? Har ni märkt någon biverkning? Jag är intresserad av allt ni kan skriva om detta medel.
Cimzia, är väl som alla biologiska läkemedel inte direkt fria från biverkningar. Dock är oftast biverkningarna pga att man sänker immunförsvaret och inte själva medicinen i sig. Har själv Remicade där canver och MS tillhör biverkningarna. Hål på tarmen och magsår. Tror inte man ska läsa så noga. Utan vara observant om man inte mår bra. Vad jag vet så har jag inga biverkningar än av Remicaden, har haft den i år snart. Cimzia är lite nyare vad jag förstått det som. Men, tror den ska vara bra.
Lycka till och oroa dig inte. Jag vet att det är lätt, Jag var superhispig när jag skulle börja med biologiska medel.
Tack limahisy..Ska försöka att ta det lugnt 😉
Jag vet att det inte är lätt. Inte i början i alla fall. Men, ju fler sprutor du tar/får så lugnar man sig lite. 🙂. Hoppas den hjälper dig också.
Idag är andra dagen efter de två första injektionerna. Kan man märka skillnad så snabbt? Ialla fall så vaknade jag utan värk någonstans.Svullna fingrar men ingen värk.Jag trodde inte det var sant. I månader har jag varit som en skröpplig kratta i främst fingrarna men inte idag.. För bra för att vara sant???
Man kan visst känna av det direkt. Kände av Remicadedroppet första dagen. Hoppas verkligen det inte är för bra för att vara sant. :)